Maksim Cyhałka był legendą gry komputerowej. Strzelał dwa tysiące goli przez całą karierę, choć w rzeczywistości dopadły go kontuzje. Grał w kasynie, montował okna i zajmował się pracami budowlanymi. Teraz zmarł mając zaledwie 37 lat.
Strzelić dwa tysiące goli i zostać ikoną? Taki los czekał Maksima Cyhałkę, najwybitniejszego piłkarza świata. I wszystko się zgadza, o ile rozmawiamy o grze komputerowej. Rzeczywistość stworzyła jednak wielki kontrast wobec losów piłkarza w wirtualnym świecie.
Jego najlepszym okresem był gra w mińskim klubie, gdy zdobył 24 bramki w 53 spotkaniach. Wszystko to przez pięć sezonów, ale już jako 23-latek zaczął mieć wielkie problemy z kontuzjami. Jego kolejne kluby nie rzucały na kolana. Z Dynama odszedł do Naftanu Nowopołock, potem był Kazachstan i gra w Kaizarze Kyzyłorda. W 2008 roku występował w Banandu Erywań. Zarabiał 10 tysięcy dolarów miesięcznie, ale niewiele grał. Z czasem trafił jeszcze do Sawitu Mohylew, gdzie zakończył karierę. Zniszczyły go kontuzje. Lekarze przed zabiegiem stawu biodrowego nie dawali mu szans na dalsze profesjonalne uprawianie futbolu.
Cyhałka po zakończeniu kariery nie radził sobie z nowym życiem. – Piłem alkohol. Czasami przez tydzień, dwa… Nie jestem wyjątkowy, to ludzka cecha. Było trudno, ale stopniowo wychodziłem na prostą – wspominał Białorusin, który z czasem musiał zmierzyć się z normalną pracą. Wszystko przez brak oszczędności. Cyhałka zaczął od montowania okien. Jak sam przyznawał, rozpoznawalność ze świata gier komputerowych nie była w stanie pomóc mu w życiu. Podkreślał też, że był zdziwiony, że niektórzy tak dobrze pamiętają go z wirtualnych boisk..
�� На 38-м году жизни перестало биться сердце Максима Цыгалко...
— ФК Динамо Минск (@FC_Dinamo_Minsk) December 25, 2020
Воспитанник минского "Динамо", выступавший за команду в сезонах 2001-2004, провел 65 матчей и забил 28 голов.
Чемпион Беларуси, обладатель Кубка страны в составе "Динамо".
Вечная память!#fcdm1927 #ЛегендыДинамо pic.twitter.com/ep8On4Up85
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.