| Piłka nożna / PKO BP Ekstraklasa
Słowa nie mają wystarczającej mocy w polskiej piłce. Wiele się mówi, wiele się obiecuje, ale na koniec większość obala czas. Lech nie stał się zespołem z czołowej trzydziestki Europy, a Jacek Magiera nie został trenerem Legii na lata.
Regularne obietnice, zapewnienia, a także plany – polskiej piłce nie brakuje wizji, choć często kończy się na pięknych słowach. Bo gdyby słowa miały być gwarantem, to Lech Poznań byłby już wśród pięćdziesięciu najlepszych klubów Europy, a Legia Warszawa wciąż byłaby prowadzona przez Jacka Magierę. W końcu to on miał być "trenerem na lata". Pozycję polskiego futbolu klubowego najlepiej oddaje ranking UEFA, w którym zajmuje 32. miejsce.
– Jak wyobrażam sobie Legię w 2020 roku? Jako klub, który po raz któryś z rzędu zagrał w Lidze Mistrzów, z którym liczą się mocne piłkarskie firmy w Europie i który jest w stanie grać z nimi atrakcyjny futbol. Klub obudowany Akademią cieszącą się wielkim prestiżem, której wychowankowie odnoszą sukcesy w topowych zespołach. Chciałbym, żeby Legia stanowiła wtedy wzór organizacji sportowej – stwierdził Ebebenge.
Cele były interesujące, ale skończyło się na pojedynczej wizycie w fazie grupowej Ligi Mistrzów. Można wiele mówić, że zmiany przerwały ciąg zdarzeń, ale nie zmienia to faktu, że Legia nie stała się klubem, który na tle mocnych rywali gra atrakcyjny futbol. Akademia, choć mocno promowana, nie wychowała też wielkich gwiazd ligi, a już na pewno nie topowych graczy na poziomie europejskim. Do największych sukcesów należy droga sprzedaż Sebastiana Szymańskiego oraz Radosława Majeckiego, ale na razie tylko ten pierwszy regularnie gra w lidze rosyjskiej.
Marzenia i cele roztaczali prezesi klubów. Nie inaczej jest w przypadku szefa Ekstraklasy S.A. Jego słowa są względnie świeże, bo raptem sprzed nieco ponad roku – Prezesi zagranicznych lig patrząc na dynamikę wzrostu oglądalności w TV, frekwencję na stadionach, wzrost wartości praw telewizyjnych boją się, że będziemy ich wkrótce przeskakiwać – takie słowa wypowiedział Marcin Animucki.
Na razie Ekstraklasa, choć zapewnia emocje, to nie jest w stanie konkurować z wieloma ligami krajów nie mających wielkich tradycji. Polska w rankingu krajowym UEFA jest tylko niżej. Kolejny sezon Ekstraklasa zacznie sklasyfikowana na 32. miejscu. To ciekawe, że ze wszystkich sąsiadów, tylko Litwini są jeszcze za nami. Wyżej są już wszyscy pozostali. Polskie rozgrywki zostały już w tyle za między innymi za Kazachstanem czy Azerbejdżanem.
„Prezesi zagranicznych lig patrząc na dynamikę wzrostu oglądalności w TV, frekwencję na stadionach, wzrost wartości praw TV boją się, że będziemy ich wkrótce przeskakiwać” - mówi M. Animucki prezes @_Ekstraklasa_
— Grzegorz Nawacki (@nawacki) October 7, 2019
„Jak nas wylosowują to się cieszą”- odpowiedział @Michal_Kolo
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (960 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.