W najbliższych latach europejski futbol mają czekać spore zmiany związane z planowanym pojawieniem się rozgrywek tak zwanej Superligi. Inny pomysł na reformy ma jednak dyrektor generalny Bayernu Monachium Karl-Heinz Rummenigge. Jego zdaniem Liga Mistrzów powinna wrócić do korzeni, a więc zrezygnować z fazy grupowej.
– UEFA twierdzi, że tydzień z futbolem w fazie pucharowej będzie wielką piłkarską atrakcją, trochę w stylu Super Bowl – zapewnił Rummenigge w wywiadzie dla "fcb.tv". Zdaniem Niemca obecnym problemem jest raczej faza grupowa Ligi Mistrzów. – Jest trochę nudna – stwierdził dyrektor generalny Bayernu.
Zdaniem dyrektora generalnego Bayernu kłopot w Lidze Mistrzów stanowią także dwumecze w fazie pucharowej. – Jeśli grasz w systemie eliminacji w jednym meczu, zwycięzca bierze wszystko. Przegrany, który przy rewanżu miałby jeszcze szansę, odpadłby – przekonywał Rummenigge.
W sezonie 2019/20 Bayern był klubem, który zwyciężył w Lidze Mistrzów, będąc zmuszonym do gry w podobnym systemie. W marcu przerwano rozgrywki, a po ich wznowieniu zdecydowano o przyśpieszonym trybie w fazie pucharowej. Zamiast dwumeczów rozgrywano więc spotkania pojedyncze, a w takich warunkach Bawarczycy potwierdzili dominację w europejskim futbolu.
Fazy grupowe są związane przede wszystkim z pojawieniem się Ligi Mistrzów w sezonie 1992/93, ale takie rozwiązanie było testowane już wcześniej. W 1991 roku wprowadzono je od 3. rundy Pucharu Mistrzów. W przeszłości rozgrywano nawet dwie fazy grupowe (do sezonu 2002/03).
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1009 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.