Arkadiusz Milik jest bliski przenosin do Olympique Marsylia. Polak wreszcie może mieć szanse na regularnę grę po tym, jak kilka miesięcy temu został odsunięty od zespołu Napoli. – Na początku mogą mu pomóc... puste trybuny – wyznał w rozmowie z TVPSPORT.PL Marek Jóźwiak, były piłkarz m.in. Guingamp.
Maciej Rafalski, TVPSPORT.PL: – Olympique Marsylia to dobry wybór dla Milika?
Marek Jóźwiak: – Przede wszystkim pamiętajmy, że transfer jeszcze nie jest sfinalizowany. Jeśli jednak do niego dojdzie, czeka go wielkie wyzwanie. Olympique Marsylia obok Paris Saint-Germain to drugi najbardziej rozpoznawalny francuski klub. Ta drużyna potrzebuje napastnika, dlatego Milik miałby duże szanse, by grać. Dużo dobrego mówił o nim też trener Andre Villas-Boas.
– Polak mógłby od razu wskoczyć do podstawowego składu?
– Przyjedzie w gorącym okresie. Ostatnio zespół gra znacznie poniżej oczekiwań, w poprzedniej kolejce przegrał z "czerwoną latarnią" ligi, Nimes. Nie wiemy, w jakiej dyspozycji fizycznej jest Arek. Gdyby wszedł do drużyny i już na początku strzelił gola albo miał ważną asystę, byłoby mu łatwiej. Myślę jednak, że może potrzebować kilku tygodni, by dojść do odpowiedniej formy. Olympique Marsylia to wyjątkowy klub, w którym albo cię kochają albo nienawidzą.
– Milik w Marsylii pełniłby funkcję klasycznej "dziewiątki"? Czy występowałby za napastnikiem?
– Bardziej widziałbym go w tej drugiej roli. On też czuje się lepiej, gdy ma więcej swobody i może szukać sobie miejsca między liniami. Pomógłby zespołowi w utrzymaniu piłki. Dzięki niemu mogłoby być łatwiej z uruchamianiem skrzydłowych – Dimitriego Payeta i Floriana Thauvina.
– Olympique Marsylia jest znany z fanatycznych kibiców. Ich brak na trybunach pomoże mu w pierwszych tygodniach?
– Arek grał w Napoli, w którym fani są podobni, co w Marsylii. Obecna sytuacja może mu jednak sprzyjać. Prezes po kompromitującej porażce z Nimes powiedział, że gdyby na trybunach byli kibice, nie doszłoby do tego. Stwierdził, że piłkarze nie wyszliby ze stadionu do trzeciej rano, bo czekaliby na nich rozwścieczeni fani. Co do Milika, to może potrzebować czasu i brak nerwowych reakcji z trybun pomoże mu.
Jakie aspiracje na ten sezon ma Marsylia?
– Głównym celem jest zajęcie miejsca w pierwszej czwórce, co da możliwość gry przynajmniej w eliminacjach Ligi Mistrzów. W tym roku przygoda z Champions League była nieudana. Skończyła się na fazie grupowej z jednym zwycięstwem i pięcioma porażkami. Latem wygasają kontraktu wielu zawodnikom i władze chciałyby mocno przebudować zespół. Czy mają jednak do tego środki? Wątpię. Możliwości są, ale nie takie, by nagle zbudować potężną drużynę. Milik ma jednak potencjał, by być ważną częścią tego zespołu.
– Milik pasuje do Ligue 1? Co czeka go w tej lidze?
– Pod względem taktycznym to rozgrywki podobne do Serie A. Musi nastawić się na starcia z silnymi, twardo grającymi stoperami. Myślę, że będzie pasował do tego zespołu. Jest świetnie wyszkolony technicznie, Marsylia stwarza sobie sporo sytuacji i jeśli będzie w formie, powinien strzelić kilka goli. Musi powoli zbudować swoją pozycję w nowym sezpole. Potrzebuje odzyskać automatyzmy i pokazać się w lidze francuskiej, w której nie jest zbyt znany.
– Zamieszanie związane z sytuacją Milika w Napoli trwa od kilku miesięcy. Jak pan zapatruje się na dotychczasowe decyzje reprezentanta Polski?
– Nie jesteśmy w środku, nie znamy całego kontekstu, więc trudno to oceniać. To nic miłego, zwłaszcza gdy trzeba rozmawiać z Aurelio De Laurentiisem, który nie jest dobrze nastawiony do Milika. Arek to jednak na tyle dojrzały i ukształtowany piłkarz, że wie, co robi.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.