UD Almeria może po raz drugi w historii awansować do półfinału Pucharu Króla. Ale na jej drodze stoi Sevilla, czwarta drużyna La Ligi. Transmisja na TVPSPORT.PL oraz w aplikacji mobilnej od 20:55.
W sezonie 2010/11 Almeria grała w półfinale Pucharu Króla. Od tamtej pory odpadała albo szybko, albo bardzo szybko. Nie wygrzebała się też z Segunda Division. Zresztą, częściej była bliżej spadku niż awansu do La Liga. Ale teraz zbudowała zespół, który liczy się zarówno w drugiej klasie rozgrywkowej w Hiszpanii (3. miejsce po 22 kolejkach), jak i Copa del Rey.
Droga do ćwierćfinału przerażająco trudna może nie była, ale Almeria wyeliminowała już dwa kluby z La Liga. Teraz czeka ją jednak zdecydowanie trudniejsze zadanie. Sevilla to istotny gracz nie tylko na krajowym podwórku, ale też liczący się w Europie, najczęściej w Lidze Europy. Mowa o kilkukrotnych triumfatorach tych rozgrywek, zdobywcach Superpucharu Europy. Klasa sama w sobie. I na razie, poza jednym wyjątkiem, w Copa del Rey zwycięża bezproblemowo. 2:0, 3:0, później raz po dogrywce i kolejne 3:0, do tego z Valencią.
Czy zdolna młodzież z Almerii da radę? W letnim okienku transferowym klub ściągnął 21-letniego Chumiego z FC Barcelony, 18-letniego Jordiego Escobara i 21-letnigo Alexa Centellesa z Valencii, a z Manchesteru United przyszzedł 19-letni Largie Ramazani. To jednak trochę pieść przyszłości. Na razie pierwsze skrzypce gra Umar Sadiq, najbardziej wartościowy z piłkarzy Almerii, wyceniany przez Transfermarkt na sześć milionów euro.
Teraz może się to zmienić, bo tuż przed meczem z Sevillą wypożyczony z Los Angeles FC został Brian Rodriguez. To spore wzmocnienie, choć jeszcze nie na ćwierćfinał Pucharu Króla. Ale 20-letni Urugwajczyk jest dwukrotnie wyżej wyceniany niż wspomniany Sadiq. Almeira wybiega dalej w przyszłość niż konfrontacja z Andaluzyjczykami. Myśli o awansie do La Liga.
– Dołącza do Almerii, bo mocno walczą o awans do najwyższej klasy. Od momentu, kiedy do nas dołączył w 2019 roku, był najważniejszą postacią w naszym ataku i powodem naszych sukcesów. A ten ruch daje mu znakomitą okazję, by grać w ważnych meczach na najwyższym poziomie w Europie – skomentował prezes Los Angeles FC, John Thorrington.
Zanim jednak Almeria wkroczy w decydującą fazę rywalizacji o La Ligę, czeka ją potyczka z Sevillą. Wygrana z całą pewnością podbudowałaby zespół i pokazała, że jeśli już wejdą do pierwszej ligi, to wcale nie muszą być w niej chłopcami do bicia.
Transmisja od 20:55 w TVPSPORT.PL i aplikacja mobilnej; retransmisja w TVP Sport od 23:40.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (936 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Przetwarzamy Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.