W coraz trudniejszej sytuacji są niemieckie kluby, które grają na pustych stadionach i tracą na tym miliony. Wkrótce jednak może się to zmienić, bowiem opracowywany jest plan powrotu kibiców na trybuny.
Już od blisko roku mecze Bundesligi rozgrywane są bez udziału publiczności. To efekt szalejącego koronawirusa, który najpierw sparaliżował te rozgrywki zupełnie, a później mocno wpłynął na ich formę. Każdy mecz przy pustych trybunach to kolosalne problemy finansowe, w przypadku klubów tak mocno bazujących na współpracy z fanami jak Borussia Dortmund mowa nawet o 2-3 milionach euro straty na każdej domowej kolejce ligowej.
Nic więc dziwnego, że działacze dwoją się i troją, by znów otworzyć bramy dla kibiców. – Myślę, że osoby zaszczepione powinny móc wchodzić na trybuny. Dotyczy to generalnie życia publicznego, nie tylko piłki nożnej. Nie da się bowiem ukryć, że dla nas byłoby to bardzo korzystne z ekonomicznego punktu widzenia – zaapelował Jan Lehmann, dyrektor finansowy FSV Mainz.
"Bild" spekuluje, że coraz realniejszy jest scenariusz, w którym stadiony mogłyby zapełniać się w jakimś procencie. Przy zachowaniu pewnych obostrzeń, fani mogliby zasiadać na trybunach co 3-4 krzesełka i z czasem zagęszczaliby obiekty coraz intensywniej.
Dziennikarze "Bilda" sugerują, że pierwsze mecze z dopingiem kibiców niekoniecznie puszczanym z głośników moglibyśmy obejrzeć już w kwietniu. Federacja usilnie pracuje nad optymalnymi rozwiązaniami i z każdym tygodniem rosną szanse na to, że jeszcze w tym sezonie zawodnicy poczują bliskie wsparcie fanów.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.