Wszystko wskazuje na to, że rozgrywane w najbliższych dniach w Katarze Klubowe Mistrzostwa Świata będą ostatnimi w znanej nam od lat formie. Wkrótce bowiem rywalizacja ma zostać znacznie rozbudowana. Transmisja lutowej edycji z udziałem Bayernu Monachium w TVP Sport oraz online w TVPSPORT.PL.
W ostatnich latach zdążyliśmy się przyzwyczaić do tego, że europejska myśl piłkarska regularnie triumfowała nad tą z innych regionów. Od 2007 roku tylko raz zdarzyło się bowiem, by drużyna spoza Starego Kontynentu wygrała Klubowe Mistrzostwa Świata (w 2011 roku Corinthians pokonało Chelsea). Poza tym jednak dominacja była bardzo wyraźna i niewiele wskazuje, by podczas najbliżej edycji miało się to zmienić. Przewidywalny i nużący dla kibiców scenariusz pragnie jednak zmodyfikować FIFA, która chce jak najszybciej wprowadzić zmiany w turnieju.
Ulec zmianie miała już aktualna edycja, która odbędzie się w Katarze. Pandemia koronawirusa związała jednak ręce działaczom, którzy mieli mniejszą swobodę w działaniu. Prawdopodobnie jednak do zmian dojdzie w kolejnym sezonie. Czego zatem możemy się spodziewać?
Przede wszystkim FIFA pragnie rozbudować rywalizację aż do 24 zespołów. Tak duża impreza zwiększyłaby prawdopodobieństwo niespodzianek, bo trzeba by rozegrać więcej spotkań, by sięgnąć po puchar. Nie da się jednak ukryć, że dla samych klubów byłoby dużo większe obciążenie fizyczne, ale za to dla światowej federacji piłkarskiej jeszcze potężniejszy zastrzyk finansowy.
W Klubowych Mistrzostwach Świata grałyby już nie tylko najlepsze drużyny z każdego kontynentu oraz gospodarze, ale też kilkanaście dodatkowych zespołów, których sposób selekcji wciąż jest jednak niejasny.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (971 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.