| Piłka nożna / PKO BP Ekstraklasa
Wydało się. Niby wyśmiewana, a jednak PKO Ekstraklasa to liga dla prawdziwych dzików. Umiejętność kopania piłki trzeba tu umieć łączyć z umiejętnością kopania... dołków. Oczywiście, najlepiej pod rywalami.
Murawy ekstraklasowych stadionów przeżywają ostatnio trudne chwile. Atak zimy zamienił część boisk w mieszankę błota, śniegu i resztek trawy. Równe, zielone stoły poszły w zapomnienie. Swoje dorzucają piłkarze, którzy lubią ryć dodatkowe dołki, choćby wtedy, gdy rywal szykuje się do wykonania rzutu karnego. Jak boiska przetrwają ten okres? Czy na wiosnę uda się je przywrócić do normalności? W kilku przypadkach może to być bardzo trudne.
Najgorzej chyba wygląda murawa na stadionie Pogoni, gdzie w ciągu tygodnia rozegrano trzy mecze. Przy okazji tego z Cracovią boisko wyglądało jeszcze przyzwoicie, ale piłkarze Piasta Gliwice – szczególnie przy drugiej okazji – zostali przyjęci na błotnistej mazi.
Żal na to patrzeć. Tym bardziej, że jest to dość nowa płyta. Trawa została położona w sierpniu zeszłego roku, ale nie zdążyła się właściwie ukorzenić. W zimie doświetlano ją za pomocą specjalnych lamp, ale już przy okazji sparingu z Arką Gdynia widać było, że murawa nie jest gotowa na takie wyzwania. Łatwo odrywała się od podłoża. A potem rozegrano tu jeszcze trzy mecze i dziś darń na stadionie Pogoni jest już praktycznie tylko wspomnieniem.
Co ciekawe, w 2017 w Szczecinie też mieli poważny kryzys. Wtedy również dała się we znaki pogoda, ale wówczas chodziło o obfite opady deszczu.
Zabrakło jednej rozsądnej decyzji o przełoż. meczu #POGPIA nawet na dzisiaj, bo w Szczecinie sucho i nie pada. Po pierwsze odbyłby się w miarę normalnych warunkach 2/ przy udziale 2 x większej publiczności 3/ Murawa nie byłaby tak zdewastowana. Co na to @_Ekstraklasa_ ?? pic.twitter.com/5fKvBWjbnx
— Jerzy Chwałek (@Jerzy2014) November 26, 2017
W takich warunkach trudno o normalną grę. Dominuje laga do przodu i walka wręcz. Cierpią na tym zespoły, które lubią grać nieco bardziej finezyjną piłkę. Nagle straciły swoje największe atuty, musiały zakasać rękawy i chwycić się z rywalem za łby. To może być jeden z powodów kryzysu, który dopadł Raków. W Częstochowie spoglądają na tabelę PKO Ekstraklasy i pewnie nie dowierzają, że jeszcze niedawno byli liderem.
Wejście �� ̶M̶O̶K̶A̶ �������������� ��
— PKO BP Ekstraklasa �� (@_Ekstraklasa_) February 14, 2021
Tak Słoweniec wita się z #Ekstraklasa!#WPŁLPO 1:0 pic.twitter.com/puCh3E8jpa
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (964 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.