Wciąż nie wiadomo, co z marcowymi konkursami Pucharu Świata skoczków. Chętni do ratowania kalendarza oczekują wsparcia finansowego od FIS. W federacji kręcą nosem, od początku pandemii to krajowe związki płaciły za skutki koronakryzysu. Równocześnie IBU tylko na testy dla biathlonistów wydała z własnego budżetu 2 mln euro. – U nas każdy może liczyć na wsparcie – mówi TVPSPORT.PL Dagmara Gerasimuk, dyrektor ds. rozwoju tej federacji.
Minął tydzień, odkąd zablokowanie przez Norwegię całego międzynarodowego sportu wymusiło wykreślenie z kalendarzy wszelkich imprez narciarskich zaplanowanych w tym kraju. Biathlon, który miał gościć na Holmenkollen, z miejsca znalazł zastępstwo w Oestersund. Biegi chcieliby przejąć Czesi, którzy przegrali z obostrzeniami w ten weekend. Tymczasem w skokach dyrektor Pucharu Świata Sandro Pertile nadal nie może wyplątać się ze swoich obietnic. I cała dyscyplina stoi.
FIS podrzuca kukułcze jajo, ale nikt już nie chce płacić za wychów
– Jestem bardzo zaskoczony, ta informacja była dla nas szokiem – otwierał oczy Pertile, gdy Norwegowie obwieścili odwołanie turnieju Raw Air (12-21 marca). – Będziemy musieli zastanowić się nad zastępstwem – zadeklarował.
Pomijając fakt, że o takim ryzyku mówiło się od kilku tygodni, dziwiło, że FIS nie mogła z miejsca zajrzeć do listy rezerwowej, której istnieniem chwaliła się przed startem zimy. Zastanawiają też dalsze działania Pertile. Włoch przedstawił różnym mediom różne informacje: że pyta o przejęcie konkursów Francuzów, że turniej (a przynajmniej jeden weekend) przejmie Polska, a na tydzień przed finałem PŚ dodatkowe konkursy najpewniej przeprowadzą na dużej skoczni Słoweńcy. Tymczasem mijają dni, a nie ma nic; także żadnej informacji, co może się stać z zawodami kobiet, które również musiały wypaść z marcowej rozpiski. Te straciły przez COVID-19 już 15 zawodów! O losie kombinatorów (na razie osiem konkursów) nawet się nie wspomina. Kalendarz PŚ dwuboistek, najpewniej już ostateczny, stworzył jeden dzień rywalizacji. Jeden, przypomnijmy, od grudnia do marca.
Na ostatnich 5 planowych kwalifikacji 4 ewoluowały w prolog. Współczesne realia PŚ. #skokoholicy #skijumpingfamily
— Mateusz Leleń (@LelenMat) February 18, 2021
Według słownika języka polskiego "prolog" to:
— Oskar Szechnicki (@szechnicky) February 18, 2021
1. wstępna część utworu literackiego, poprzedzająca utwór,
2. pierwszy etap wyścigu kolarskiego lub etap poprzedzający wyścig, będący jazdą na czas.
Według FIS-u:
1. oceniana seria skoków, niby trening ale lepiej brzmi. #skokoholicy
Dwa miliony euro na testowanie kontra płaćcie sobie sami
To, jak FIS zarządza kryzysem po Raw Air, jest kolejnym dowodem tego, że narciarski światek marnie przygotował się na zimę z koronawirusem. To cud, że PŚ skoczków, biegaczy obojga płci czy zawody w zjazdach i tak odbywają się na razie spokojniej niż przewidywano. Tyle że odkąd centrala jesienią zupełnie zrzuciła z siebie decyzyjność za regulacje "covidowe", ogromna w tym zasługa państw wystawiających do zawodów jakichś zawodników. Bo te już dawno mogły powiedzieć: przepraszamy, ale nie mamy więcej kasy, żeby płacić za kolejne testy.
– Liczymy wstępnie, że na całą zimę przeznaczymy na testowanie naszych ekip ok. 600 tys. złotych – odsłania kulisy walki o normalność Jan Winkiel, sekretarz PZN.
W biathlonie od jesieni wiedzieli, jak zarządzać dyscypliną w dobie pandemii. Po pierwsze, w kalendarzu PŚ nie było dotąd ani jednej luki. Po drugie, każda (!) nacja mogła liczyć na finansowe wsparcie IBU. Dokładnie na 2 miliony euro, które organizacja przesunęła z budżetu rozwojowego, aby odciążyć chętne do startu w zawodach reprezentacje.
▪ More than 300 athletes from 38 countries
— IBU (@biathlonworld) February 9, 2021
▪ Around 300 hours of live broadcast
▪ New golden bibs for defending champions
The IBU World Championships Biathlon 2021 in @BiatlonPokljuka are about to start.
Full Press release: https://t.co/k4z6fezY4l pic.twitter.com/UegrZcEMKm
436.1
427.8
422.7
413.5
398.6
392.1
390.1
386.4
381.8
375.1
11
372.3
360.9
13
355.4
354.8
350.7
16
340.6
17
332.8
18
332.4
19
330.8
329.9
21
323.4
321.3
23
320.7
24
317.1
316.3
26
297.6
27
294.9
28
291.4
29
281.5
30
279.8
1
201.1
2
169.8
3
157.0
4
154.4
5
143.0
6
142.1
7
138.9
8
131.0
9
122.6
10
122.5
11
117.7
12
113.1
13
111.1
14
101.6
15
77.4
16
76.6
17
70.1
18
67.2
19
60.4
20
59.3
21
57.7
22
51.3
216.9
203.6
202.5
196.8
196.6
193.2
191.0
189.1
186.2
184.5
11
183.8
12
182.8
182.6
14
182.4
180.5
16
177.7
177.6
18
173.6
172.5
20
171.2
21
170.4
22
170.0
23
168.7
24
168.1
25
165.4
164.0
27
154.0
149.9
149.0
148.2
264.1
253.3
252.4
252.0
250.3
250.3
249.9
249.2
247.1
10
238.9
11
235.1
233.3
233.2
231.2
15
229.4
226.0
17
224.8
18
224.6
19
224.0
20
223.3
21
222.5
222.4
23
221.9
220.5
25
219.6
26
219.5
27
216.9
213.7
29
211.6
30
211.3
120.3
120.2
118.5
117.9
117.9
115.2
113.1
111.4
110.6
109.3
11
107.9
12
107.5
13
107.0
14
106.8
15
105.6
16
105.5
105.0
18
104.7
104.0
103.7
21
103.1
22
102.3
101.9
24
101.2
25
100.2
26
99.8
27
99.2
27
99.2
29
98.2
30
98.0
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.