Sobotnie mecze Bundesligi stoją pod znakiem "Matki wszystkich derbów", czyli konfrontacji Schalke 04 z Borussią Dortmund. Baza kibiców obu zespołów jest potężna, a asortyment oferowany przez klubowe sklepy – jeszcze większy. Można nawet znaleźć... miejsce na cmentarzu.
Fanatyzm niemieckich kibiców nie zna granic, więc i ich zainteresowanie wszystkimi produktami, jakie mają na sobie barwy i emblemat klubowy, sięga zenitu. Naprzeciw im wychodzą jednak z bogatą ofertą drużyny, między innymi te, które w sobotę zmierzą się ze sobą w kolejnych Revierderby.
Bodaj najdziwniejszą usługą, jaką oferuje Schalke jest wykupienie miejsca na cmentarzu przeznaczonym specjalnie dla kibiców S04. Cmentarz powstał w 2012 roku i jest oddalony od klubu o nieco ponad kilometr.
Przy wejściu widnieje wielki herb Królewsko-Niebieskich uformowany z kwiatów, w środku wszystko utrzymanie jest oczywiście w biało-niebieskiej tonacji, stworzono nawet małe boisko. Na 4000 metrów kwadratowych znalazło się 1904 miejsc umożliwiających pochówek, co jest oczywiście nawiązaniem do daty powstania Schalke.
Tak ekstremalnych pomysłów nie mieli w Dortmundzie, ale i ichniejszy sklep klubowy oferuje pełną gamę produktów. Co więc znajdziemy? Dla entuzjastów gotowania choćby foremki do ciastek, oczywiście w odpowiednich barwach. Są też oczywiście kufle do piwa oraz fartuchy, by się przy szykowaniu wypieków przesadnie nie pobrudzić. Święta co prawda już za nami, ale bombki również znajdziemy, podobnie jak pidżamy i pościele.
Czym z kolei może zaskoczyć sklep klubowy Schalke? Przed wyjazdem na wycieczkę kibic może zabezpieczyć auto w specjalne dywaniki, w folię aluminiową zapakować tosty z odciśniętym herbem S04, pamiętać o automatycznym otwieraczu do piwa oraz lampie. Jeśli jednak planuje spać pod chmurką, lepiej żeby miał ze sobą namiot. A po co wozić zwyczajny, skoro można mieć klubowy?
Nieoczywisty i oczywistych produktów w sklepach BVB i S04 jest bez liku. Mając odpowiednio zasobny portfel, można się ubrać od stóp do głów, wyposażyć kuchnię, łazienkę, sypialnię, a nawet auto czy ogród. Wyobraźnia producentów nie zna granic i, jak widać, zakłada nawet identyfikację z klubem po śmierci.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.