Niemiec Thomas Bach został oficjalnie wybrany na kolejną kadencję przewodniczącego Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego. Był jedynym kandydatem w środowych wyborach, które z powodu pandemii COVID-19 przeprowadzono w trybie zdalnym.
67-letni Bach, mistrz olimpijski z Montrealu 1976 w drużynowym turnieju florecistów, z wykształcenia prawnik, stoi na czele MKOl od września 2013 roku, gdy pokonał pięciu innych kandydatów. Jest dziewiątym szefem organizacji w jej 127-letniej historii.
Pierwotnie obrady MKOl, które potrwają do piątku, miały się odbyć w Atenach. Z racji pandemii zdecydowano, że przeprowadzone zostaną drogą elektroniczną. Bach otrzymał 93 na 94 możliwe głosy.
– Bardzo dziękuję, z całego serca, za ten przytłaczający głos zaufania. Znacie mnie już dość dobrze i wiecie, że jestem zorientowany na przyszłość i nadal chcę z wami osiągać ambitne cele – również po pandemii – powiedział Niemiec.
Zaproponował jednocześnie modyfikację motto ruchu olimpijskiego: "Citius, altius, fortius" (szybciej, wyżej, mocniej) poprzez dodanie słowa "razem".
– Kryzys wywołany przez koronawirusa dał nam ciężką lekcję, ale nauczyliśmy się, że nasze motto lepiej wcielamy w życie, kiedy jesteśmy zjednoczeni – wyjaśnił.
Jego pierwsza kadencja była pełna kontrowersji i problemów. Te najnowsze są związane z pandemią i przełożeniem letnich igrzysk w Tokio z 2020 na 2021 rok, co niesie ze sobą ogromne straty finansowe. Także wizerunkowo MKOl może wiele stracić, ponieważ według niektórych sondaży większość Japończyków chce odwołania imprezy lub przynajmniej zorganizowania jej w innym terminie.
Wcześniejsze kontrowersje dotyczyły zimowych igrzysk w Soczi w 2014 roku, po których na jaw wyszła afera dopingowa w Rosji, a także letnich dwa lata później w Rio de Janeiro z powodów finansowych i politycznych oraz korupcji. Przewodniczącym MKOl można być najwyżej przez dwie kadencje: pierwsza trwa osiem, a druga – cztery lata.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1012 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.