Pep Guardiola już dawno dał się poznać jako taktyczny innowator i nie inaczej jest w Manchesterze City. Katalończyk, jak przed laty w Barcelonie, próbuje ustawienia bez napastnika, które przynosi efekty nawet na arenie międzynarodowej.
Przez długie lata miejsce na "dziewiątce" w składzie Manchesteru City zarezerwowane było dla Sergio Aguero. Argentyńczyk trafił na Etihad Stadium dekadę temu i na przestrzeni tych lat zagrał w 383 meczach, w których zdobył aż 257 bramek. Metryki jednak oszukać nie zdoła, a im jest starszy, tym częściej łapie kontuzje. W tym sezonie 32-latek regularnie zmuszony jest pauzować, dość powiedzieć, że sezon zaczął z problemami zdrowotnymi. Od czerwca 2020 roku opuścił już z uwagi na urazy 34 mecze, co wymusiło na Katalończyku kombinacje. Zwłaszcza że często w gabinecie lekarskim przebywa też Gabriel Jesus, a innych klasowych napastników w kadrze The Citizens brak.
Nie z takimi problemami radził sobie już jednak Guardiola. Choćby trenując przed laty Barcelonę potrafił regularnie ustawiać najbliżej bramki Cesca Fabregasa i w ten sposób eksperymentować z taktyką. Ale i tak sobie radzi, choć na szpicy ustawia nie środkowego pomocnika, lecz któregoś ze skrzydłowych. Aguero w tej edycji Ligi Mistrzów spędził bowiem na boisku zaledwie 113 minut, Jesus z kolei 198. Na 630 możliwych.
Kto więc najczęściej pełnił rolę fałszywego napastnika w zespole z Manchesteru? To Ferran Torres, który na Etihad trafił latem z Valencii za nieco ponad 20 milionów euro. Hiszpan najlepiej czuje się na prawym skrzydle, natomiast z konieczności grywa jako "dziewiątka". I jak na razie bardzo dobrze sobie w tym rejonie murawy radził. Zagrał w tej edycji LM w sześciu meczach i strzelił cztery gole.
Niewykluczone, że w tym sezonie szkoleniowiec będzie coraz chętniej przystosowywał zespół do gry taką taktyką. Coraz wiecej mówi się bowiem o tym, że wraz z końcem czerwca City opuści Aguero, którego umowa z klubem wygasa i mówi się o jego przenosinach do Barcelony.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (991 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.