Aby wygrać, musisz zwyciężyć w sześciu pojedynkach. Brzmi jak przepis na triumf w turnieju tenisowym? To jednak reguły ostatnich zawodów skoczków narciarskich w Steambot Springs w stanie Kolorado. Co więcej, do jednej drabinki trafili tam zarówno mężczyźni, jak i kobiety.
Amerykanie nie są wiodącą nacją skoków narciarskich. Puchar Świata nie gościł w ich kraju od siedemnastu lat. U Wuja Sama odbywa się za to sporo lokalnych konkursów, a ich organizatorom nie brak kreatywności. Znana i niezwykle spektakularna jest formuła "The longest standing" – zawody wygrywa skoczek, który osiągnie najdalszą odległość i uniknie upadku. Długość najazdu, przeliczniki, noty – nic z tych rzeczy nie ma znaczenia. Minusem tego rodzaju zmagań jest jednak niebezpieczeństwo. Daleki lot może wiązać się z urazami.
Skoki jak play-off
"The longest standing" kojarzy się ze skocznią w Iron Mountain. Z kolei inne ciekawe rozwiązanie zaproponowano w Steamboat Spings. Tam zawody przeprowadzono na zasadzie play-off. Zawodnicy zostali rozlosowani i znaleźli się w turniejowej drabince. Zwycięzca musiał pokonać sześciu rywali. W finałowym boju Arthur Tirone skoczył 77 metrów – cztery więcej niż jego rywal Zach Selzman.
Najbardziej znani uczestnicy zawodów nosili nazwisko "Belshaw". Erik oraz Annika uczestniczyli w ostatnich mistrzostwach świata w Oberstdorfie. Rodzeństwo zostało wyeliminowane w Kolorado w trzeciej rundzie. 19-letnia skoczkini przegrała z Evą Minotto, a jej dwa lata młodszy brat nie poradził sobie z Estellą Hassrick. Jak zauważyli prowadzący konto localSJresults na Twitterze, zawodnicy prawdopodobnie sami mogli wybierać długość najazdu.
Rywalizacja w formule turniejowej wydaje się czymś nowym z perspektywy widza Pucharu Świata. Warto jednak pamiętać, że podobne rozwiązania są stosowane w Japonii, a triumf w "turniejowych" zawodach ma np. na koncie Ryoyu Kobayashi, najlepszy w 60. HBC Cup.
Kto wie, być może zmagania na zasadach "head to head" trafią w końcu też do najważniejszego cyklu elity. Motyw eliminacji – sprawdzany od kilku lat choćby w narciarstwie alpejskim – byłby zapewne interesujący dla widza, ale warto zauważyć, że przerwy między rundami byłyby dłuższe niż "realny" czas zawodów, co wykorzystywaliby z pewnością konserwatywni działacze.
����Amerykanie na krajowych mistrzostwach U20 w #SteamboatSprings (HS 75) pyknęli sobie zawody H2H czyli po prostu konkurs w formule pucharowej. Wygrał 13-letni Arthur #Tirone, a szczegółowe zasady wyglądają na skoki z wybranej belki skoro wszystkie miał za HS��#skijumpingfamily pic.twitter.com/RQdXTVC3S7
— localSJresults (@localSJresults) March 16, 2021
482.1
475.0
455.8
451.6
449.4
438.9
434.0
422.2
420.4
10
419.8
11
419.7
12
413.3
13
412.5
14
403.1
15
400.8
16
400.4
17
399.4
18
397.9
19
397.1
396.0
21
384.2
22
382.3
377.5
24
372.6
371.6
26
364.5
27
357.3
355.7
320.5
314.1
1
1749.3
2
1720.2
3
1707.2
4
1680.6
5
1673.1
6
1484.1
7
1458.0
8
1350.9
9
561.6
10
551.6
459.1
454.8
444.1
443.6
433.5
430.1
418.3
418.2
417.7
10
409.4
11
409.1
12
408.7
13
404.1
14
401.1
398.4
16
397.7
17
397.5
394.5
19
392.7
20
389.6
21
389.4
22
387.7
386.4
24
386.2
381.5
26
377.7
374.0
372.6
29
365.0
30
363.6
231.1
228.9
226.0
225.7
225.5
225.3
225.0
218.2
214.6
212.4
212.0
12
211.6
13
211.0
14
210.0
15
209.1
208.5
205.8
18
205.3
19
202.9
20
202.5
21
202.1
22
201.2
23
197.0
196.7
25
196.4
195.0
27
193.6
193.4
193.2
191.5
1
813.4
2
809.3
3
802.5
4
762.1
5
699.9
6
681.3
7
667.2
8
601.6
9
383.9
10
382.6
11
382.3
12
380.8
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (971 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.