Około 67 milionów dolarów przekazano na stworzenie aplikacji mającej ograniczyć rozprzestrzenianie się koronawirusa podczas igrzysk w Tokio. Skrytykowano to po decyzji organizatorów o znacznym zmniejszeniu liczby obcokrajowców, którzy zostaną wpuszczeni wówczas do Japonii.
Za przygotowanie aplikacji odpowiada czołowa japońska firma telekomunikacyjna – NTT Communications, sponsor igrzysk. Ma ona być dostępna w wielu językach, a jej prezentacja zaplanowana jest na czerwiec.
Zamówiono ją głównie z myślą o zagranicznych kibicach, którzy mieli dotrzeć do Kraju Kwitnącej Wiśni w związku ze zmaganiami olimpijskimi. W sobotę jednak organizatorzy ogłosili, że ze względu na obawy związane z COVID-19 na trybunach zabraknie fanów z innych krajów. W poniedziałek z kolei dodano, że zrezygnowano też z większości zagranicznych wolontariuszy. Wyjątek stanowić będą osoby o specjalistycznej i eksperckiej wiedzy z zakresu danego sportu.
Wspomniana aplikacja ma służyć temu, aby można było monitorować miejsce pobytu posiadacza danego telefonu komórkowego za pomocą technologii satelitarnej. W teorii ma to pomóc w śledzeniu rozprzestrzeniania się koronawirusa. Nie brakuje jednak uwag, że będzie ona skuteczna tylko jeśli ludzie od razu uczciwie powiadomią o swoim stanie zdrowia, by ostrzec innych. Wskazano też, że rozwiązanie przygotowywane przez NTT Communications kosztuje prawie 20 razy więcej niż wcześniejsza, mająca sporo wad aplikacja Cocoa, która służyła do potwierdzenia kontaktu z osobą zakażoną, a była oferowana bezpłatnie w ubiegłym roku Japończykom.
Reprezentująca parlamentarną opozycję w Japonii Kanako Otsuji już w lutym oceniła, że aplikacja NTT Communications jest marnowaniem pieniędzy.
– Czy to jest czas na projektowanie aplikacji dla fanów, kiedy prawdopodobnie nie będzie widzów? – pytała. Spółka NTT Communications odmówiła komentarza, odsyłając w tej sprawie do rządu.
Jest ona znana z bliskich powiązań z władzami kraju. Obecnie jest zaś uwikłana w skandal korupcyjny, który dotyczy urzędników państwowych odpowiadających za telekomunikację.
Tokio oficjalnie wyda 15,4 miliarda dolarów na przygotowanie igrzysk, ale kilka rządowych audytów sugeruje, że będzie to co najmniej 25 mld. Większość tej sumy – poza 6,7 mld – to pieniądze publiczne.
93 - 107
Australia
82 - 87
USA
90 - 89
Słowenia
97 - 78
Australia
97 - 59
Argentyna
75 - 84
Francja
81 - 95
USA
94 - 70
Niemcy
87 - 95
Słowenia
97 - 77
Japonia
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1009 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.