Pandemia koronawirusa uderzyła także w najbardziej wpływowe postaci w świecie sportu. Do takich należy Michael Jordan. Ikona koszykówki po zakończeniu kariery zajęła się biznesem i zgromadziła ogromny majątek, ale przez rok finanse "Jego Powietrzności" znacznie uszczuplały. Według magazynu "Forbes" były lider Chicago Bulls stracił aż 500 milionów dolarów.
W pierwszej połowie 2020 roku majątek Jordana był szacowany na 2,1 miliarda dolarów. To sprawiało, że koszykarz jako pierwszy sportowiec znalazł się na liście 1000 najbogatszych wg "Forbesa". "MJ" już jako zawodnik był ikoną nie tylko pod kątem świetnie prowadzonej kariery sportowej, ale marketingu. Jego wizerunek przyciągał, a gwieździe wielkich pieniędzy dostarczyły między innymi umowy odzieżowe. Wreszcie zgromadzenie dużych środków pozwoliło mu na na wejście do świata właścicieli największych klubów – w 2010 roku pozyskał Charlotte Hornets z Karoliny Północnej, z którą pozostaje szczególnie związany.
Na parkietach NBA Jordan zgromadził 93,8 miliona dolarów przez szesnaście sezonów występów. To poza parkietem koszykarz zarabiał najwięcej. Według "Forbesa" pandemia koronawirusa sprawiła, że "MJ" odniósł jednak pokaźne straty, a w ciągu roku jego majątek miał zmaleć z 2,1 do 1,6 miliarda dolarów. Słynny zawodnik stracił więc 500 milionów dolarów.
Szacuje się, że straty Jordana najprawdopodobniej byłyby wyższe. Pandemia koronawirusa zbiegła się jednak w czasie z szumem marketingowym wokół byłej gwiazdy Bulls. W pierwszej połowie 2020 roku premierę miał serial "Ostatni taniec" traktujący o "Jego Powietrzności", a to przysporzyło legendzie wielu nowych fanów.
Sam "MJ" mimo zakończenia kariery po sezonie 2002/03 do teraz pozostaje jednym z najlepiej zarabiających zawodników. Sam kontrakt z Nike i sprzedaż w jego ramach produktów z marki "Jordan" ma zapewniać mu rocznie około 100 milionów dolarów wpływów. Obecnie na większe pieniądze może liczyć tylko ścisła światowa czołówka wśród sportowców.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1012 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.