Pracy jest dużo, bo trudno zmusić wszystkich, by przestrzegali obostrzeń, ale widzę coraz większe zrozumienie do naszych procedur – mówi nam Daniel Bartłomowicz, dyrektor do spraw organizacyjnych grupy Knockout Promotions, który opowiada o kulisach sobotniej gali w Jachrance. Gala KBN 14 od godziny 21:00 w TVP Sport, na stronie TVPSPORT.PL oraz w aplikacji mobilnej.
Mateusz Fudala, TVSPORT.PL: – Jak trudno organizuje się gale boksu w czasach pandemii?
Daniel Bartłomowicz, dyrektor ds. organizacyjnych grupy Knockout Promotions: – W związku z wprowadzonymi obostrzeniami, które przy tej liczbie zakażonych i zgonów uważam za bardzo słuszne, musimy wdrożyć multum procedur, by wydarzenie odbyło się w poszanowaniu ze wszystkimi rozporządzeniami. I to dotyczy zarówno małych drobnostek, jak i wielkich spraw. Pracy jest dużo, bo trudno zmusić wszystkich, by przestrzegali obostrzeń, ale widzę, że coraz więcej osób podchodzi z szacunkiem i zrozumieniem do procedur.
– Jakie to procedury?
– Na terenie obiektu mamy przygotowaną dużą liczbę dozowników z płynem do dezynfekcji rąk. Przygotowaliśmy także kilkaset par rękawiczek jednorazowych i kilkadziesiąt maseczek. Stworzyliśmy specjalne regulaminy i rozwiesiliśmy je, gdzie się da, by każdy, kto bierze udział w wydarzeniu, wiedział, jak ma się zachowywać. Wszyscy są zobligowani do przestrzegania obostrzeń i dotyczy to zarówno małych ekip technicznych, zawodników, ich teamy, jak i promotorów. Gdy widzimy, że gdzieś tworzą się jakieś małe grupki, to brutalnie mówiąc, rozganiamy je.
– Zawodnicy przed walkami są badani na obecność koronawirusa w organizmie?
– Oczywiście i to bardzo często. Sami o to proszą, ze względu na szacunek do swojego przeciwnika, członków zespołu i rodzin. Pięściarze stosują się do wszystkich procedur. Grzecznie wypełniają ankiety, nie gromadzą się w grupach. Wiedzą, że za chwilę wejdą do ringu i znajdą się w bezpośrednim kontakcie z drugim zawodnikiem więc robią wszystko, by minimalizować ryzyko. Wielu z nich ma już chorobę za sobą i wiedzą, jak trudne jest później dojście do pełni sił. Mówił o tym niedawno choćby Krzysztof Głowacki.
– Czy przedsięwzięcie takie, jak gala boksu, musi zostać gdzieś wcześniej zgłoszone?
– Nie, takie przedsięwzięcie jest organizowane na zasadzie produkcji telewizyjnej i musimy przestrzegać wytycznych dla planów filmowych. To połączenie rozporządzeń Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz wytycznych z Ministerstwa Kultury. Zdrowy rozsądek nakazuje przestrzegania ich wszystkich, by zmniejszyć ryzyko rozprzestrzeniania się wirusa.
– Gdy premier Mateusz Morawiecki wraz z ministrem zdrowia Adamem Niedzielskim ogłaszali w czwartek nowe obostrzenia, obawialiście się, że impreza może być zagrożona?
– Oczywiście, bo nikt z nas nie wiedział, jakie były plany Rady Ministrów na nowe obostrzenia. Zgodnie z ostatnim rozporządzeniem, z dnia 25 marca 2021 roku, przedsięwzięcie, takie jak nasze, może się odbyć.
– Domyślam się, że w czasie pandemii organizatorzy gal bokserskich finansowo są podwójnie stratni, bo nie dość, że nie ma wpływów z biletów, to jeszcze trzeba zainwestować w środki zabezpieczające.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1009 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.