Turnieje piłkarskie dla dzieci i konferencje edukacyjne dla rodziców i opiekunów to tylko niektóre elementy rozpoczętej kampanii społecznej "TAK dla sportu, NIE dla agresji i przestępczości". – Sport kształtuje charakter na całe życie, a do tego jest najlepszym lekarstwem na wszystkie problemy, również te związane z relacjami społecznymi. Dlatego jest tak ważny zwłaszcza dla młodych ludzi – mówi Konrad Bukowiecki, czołowy polski lekkoatleta.
Kampania ma wymiar ogólnopolski i jej celem jest przedstawienie sportu oraz rekreacji jako skutecznego sposobu zmniejszania przestępczości. – Nasze działania w ramach tej kampanii zostały przewidziane długofalowo, co gwarantuje nam możliwość systematycznego trafiania do młodych ludzi. Niestety, wśród młodego pokolenia wciąż występuje agresja i inne patologiczne zachowania, które należy ograniczać – mówi Marcin Nikiel, koordynator kampanii "TAK dla sportu, NIE dla agresji i przestępczości", która została sfinansowana ze środków Funduszu Sprawiedliwości, którego dysponentem jest Minister Sprawiedliwości.
Marcin Grzybowski, dwukrotny olimpijczyk, wielokrotny medalista mistrzostw świata i Europy w kajakarstwie, twierdzi, że roli sportu w wychowaniu człowieka nie da się przecenić. – Sport bardzo mocno ukształtował mój charakter, a tym samym również moją osobowość. Dzięki przejmowaniu dobrych wzorców wychowawczych nabywałem kolejne umiejętności, nie tylko stricte sportowe, ale choćby samokontrolę, czy panowanie nad emocjami – mówi Grzybowski.
Zamiana nadmiaru energii u nastolatków na spędzanie wolnego czasu poprzez wszelaką aktywność fizyczną to jeden z kluczowych elementów kampanii. Towarzyszyć mu będzie szereg działań w zakresie edukacji dzieci, młodzieży oraz ich rodziców, promocja zdrowego stylu życia, właściwego odżywiania, a także hamowania negatywnych tendencji w rozwoju psychofizycznym młodych osób. Pomóc w realizacji prospołecznych celów ma nie tylko wskazanie odpowiednich wzorców, ale i ukazanie autorytetów, w tym sportowców, którzy osiągnęli sukces. W ramach kampanii w maju i czerwcu m.in. na terenie województwa kujawsko-pomorskiego zaplanowane są turnieje piłkarskie, a w każdym z nich ma wziąć udział około pięciuset dzieci. Z kolei jesienią odbędą się konferencje dla rodziców i opiekunów dzieci pod hasłem "Aktywność fizyczna, a patologie społeczne". Skala przeprowadzenia tych wydarzeń zależna będzie jednak ostatecznie od sytuacji pandemicznej, by zapewnić uczestnikom maksymalne bezpieczeństwo.
– Sport młodych ludzi uczy nie tylko rywalizacji w gronie rówieśników, ale także samodyscypliny, umiejętności dążenia do celu i życia w grupie oraz szacunku dla drugiego człowieka. Dzięki zajęciom sportowym dzieci i młodzi ludzie lepiej radzą sobie w społeczeństwie, tym prawdziwym, a nie wirtualnym. Sport pomaga zapobiegać uzależnieniom od komputera, alkoholu czy narkotyków – dodaje Konrad Bukowiecki, były mistrz świata juniorów i halowy mistrz Europy seniorów w pchnięciu kulą.
Joanna Łochowska, trzykrotna mistrzyni Europy w podnoszeniu ciężarów, całe swoje życie oparła na sporcie, który zaczęła uprawiać jeszcze jako dziecko. – Sport w moim dziecięcym życiu stał się fundamentem, na którym oparłam wszystkie inne życiowe budowy. Z tej pasji i radości z pokonywania własnych ograniczeń już nigdy nie chciałam zrezygnować. To wszystko, co zbudowało we mnie wewnętrzną wytrwałość sportową i nauczyło wiary w swoje możliwości, nie pozwoliło mi zatracić ducha dziecięcej radości i pasji – mówi Łochowska.
Główny cel kampanii "TAK dla sportu, NIE dla agresji i przestępczości" zgodny jest z nadrzędnym założeniem skutecznego przeciwdziałania przyczynom przestępczości. Ściśle wiąże się z redukowaniem poziomu patologii społecznych (np. uzależnień od substancji chemicznych) wśród młodych ludzi wraz z maksymalnym ograniczeniem coraz częściej występujących współcześnie uzależnień od nowych multimediów. Sfinansowana została ona ze środków Funduszu Sprawiedliwości.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1012 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.