IGS, spółka notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, ogłosiła przejęcie e-sportowej sekcji Besiktasu Stambuł. Licencja na czołowy turecki klub kosztowała 400 tys. euro. IGS ma w planach wspieranie kolejnych klubów piłkarskich w profesjonalizacji sekcji gamingowych.
Intelligent Gaming Solutions S.A. (IGS) zajmuje się trzema obszarami: e-sportem, loteriami i gamingiem. Jednak nabycie praw do reprezentowania jednego z trzech największych tureckich klubów to pierwszy ruch tego typu.
– Chcemy korzystać z pewnej bazy fanów i ją rozszerzać. Zamierzamy pomagać tradycyjnym klubom piłkarskim w rozwijaniu sekcji e-sportowych. Ta odnoga mogłaby pomóc załatać im straty budżetowe w czasach, kiedy stadiony są zamknięte. Nawet najbardziej utytułowane kluby e-sportowe niekoniecznie odnoszą sukces jako przedsiębiorstwa. IGS chce nauczyć je skalować biznes, co staje się wyjątkowo ważne w czasie epidemii, podczas której e-sportowa część biznesu mogłaby zacząć przynosić dochody – mówił Ivan Hanamov, prezes IGS w wywiadzie dla Spidersweb.pl
Klub piłkarski Besiktas został założony w 1903 r., a Besiktas Esports to pierwszy zespół e-sportowy na świecie, który został powiązany z klubem piłkarskim. W Turcji mieszka około 83 miliony mieszkańców, z czego w samym Stambule około piętnastu. Do tego Besiktas posiada liczne fancluby w innych miejscowościach. Kibice znad Bosforu słyną z wielkiego, niemal fanatycznego oddania dla swoich drużyn, więc rynek dla firm związanych z e-sportem jest ogromny.
– Prowadzimy kolejne rozmowy z innymi topowymi klubami i ligami, słynącymi z zamiłowania do futbolu i e-sportu. Obecnie nie mamy planów inwestycji w polski e-sport, ale i ten rynek będzie przez nas analizowany – mówił Hanamov.
Pod przewodnictwem IGS-u Besiktas będzie rozwijał m.in. sekcje takich gier, jak League of Legends, FIFA, NBA oraz Valorant.