Jest wiele znanych i pięknych stadionów na świecie, jednak Stadion Olimpijski w Berlinie (Olympiastadion) jest trochę inny niż cała reszta. Położony na obrzeżach stolicy Niemiec, fascynuje niesamowitą i jakże bogatą historią, rozpoczynającą się jeszcze w drugiej połowie XIX wieku, i ciągnącą się poprzez czasy nazistowskich Niemiec, okres nowego ładu powojennego, aż po dzień dzisiejszy. Pierwotnie stadion Herthy BSC miał być areną Igrzysk Olimpijskich w roku 1916, jednak pierwsza wojna światowa pokrzyżowała plany.
Dzisiejszy kształt stadionu to efekt modernizacji zakończonej w roku 2004. Autorami projektu byli architekci z pracowni GMP, przed którymi postawiono dość karkołomne zadanie zadaszenia obiektu bez naruszania jego historycznej bryły. Remont Olympiastadion pociągnął za sobą konieczność wyburzenia dolnych trybun, które po pogłębieniu niecki otrzymały lepsze nachylenie. Przebudowa obiektu kosztowała Berlin 242 mln euro. Pojemność Olympiastadion po przebudowie wynosi obecnie 74 228 miejsc.
Olympiastadion od zawsze był i nadal jest obiektem klubu Hertha BSC. Na mistrzostwach świata w 1974 r. rozegrano na nim 3 mecze. Po renowacji w 2004 wykorzystywany jest jako obiekt piłkarski dla zespołu Hertha BSC oraz jako boisko do gry w futbol amerykański klubu Berlin Thunder, grającego w NFL Europa.
Na stadionie rozgrywane są mecze Bundesligi oraz nieprzerwanie od 1985 – Puchar Niemiec. Stadion Olimpijski w Berlinie gościł 6 spotkań Mistrzostw Świata 2006, w tym wielki finał. W
2013 stadionowi zostało przyznane prawo do organizacji Finału Ligi Mistrzów UEFA w 2015 r.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (991 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.