Gdy w grudniu 2020 roku został wybrany na prezydenta AIBY, w środowisku zapanował nastrój optymizmu, bo słynie ze skutecznych działań i umiejętności pozyskiwania pieniędzy. Słynie także z tego, że... rzadko udziela wywiadów. Umar Kremliow, bo o nim mowa, zrobił wyjątek dla TVP Sport i opowiedział nam o swoich priorytetach jako prezydenta AIBA, długu światowej organizacji oraz współpracy z Polskim Związkiem Bokserskim. Młodzieżowe MŚ w boksie Kielce 2021 w TVP Sport, na TVPSPORT.PL oraz w aplikacji mobilnej.
Mateusz Fudala, TVPSPORT.PL: – Po wyborze na prezydenta AIBA powiedział pan, że "droga do odbudowy AIBA nie będzie łatwa". Minęły cztery miesiące, co udało się w tym czasie zrobić?
Umar Kremliow, prezydent AIBA: – Kiedy zostałem wybrany na prezydenta, związek był w bardzo złej sytuacji. Teraz jest inaczej, bo wprowadziliśmy pewne zmiany i reformy. Mamy już kompletnie nowy zarząd, udało się pozyskać kilku nowych sponsorów, w tym Gazprom. To pomaga nam odbudować AIBĘ. Chcemy by, AIBA była domem dla wszystkich pięściarzy i pięściarek. Młodzieżowe Mistrzostwa Świata w Kielcach to dla AIBY nowy początek. Przyszliśmy do związku, żeby służyć boksowi.
– Poprawa wizerunku AIBA i spłata długu to priorytety dla pana?
– Tak, spłata długu i poprawa reputacji AIBY na świecie to najważniejsze priorytety. Codziennie nad tym pracujemy. Próbujemy zaangażować do współpracy wiele różnych firm. Chcemy żeby AIBA była czystą i transparentną organizacją.
– Ile ten dług dzisiaj wynosi i czy uda się, zgodnie z tym, co pan zapowiadał, spłacić go w pół roku?
– Tak, jak zapowiedziałem, gdy w grudniu zostałem wybrany na prezydenta – w ciągu sześciu miesięcy od tego czasu AIBA będzie najbardziej przejrzystą i transparentną organizacją na świecie. Większość tego długu już jest spłacona. Zostało nam jeszcze 9 milionów dolarów i sądzę, że uda się to spłacić jeszcze w tym miesiącu. 15 maja chcemy wydać oficjalny komunikat, w którym szczegółowo opiszemy robotę, którą wykonaliśmy, by spłacić ten dług.
– Powiedział pan również, że będzie dofinansowywał krajowe związki. To aktualne?
– Planujemy dofinansować krajowe federacje kwotą 2 milionów dolarów co rok. Teraz bardzo mocno współpracujemy z Polskim Związkiem Bokserskim, organizujemy Młodzieżowe Mistrzostwa świata w boksie. PZB nie musi płacić za licencję, wspieramy także związek pod kątem reklamowym.
Wspieramy także krajowe związki w inny sposób. Dostarczamy sprzęt, pomagamy w kwestiach reklamy i marketingu. Wszystko, co zarabia AIBA, to należy do sportowców i związków krajowych.
– AIBA wciąż jest zawieszona przez Międzynarodowy Komitet Olimpijski. Czy jest szansa, że to wkrótce się zmieni?
– Przede wszystkim, trzeba wyraźnie zaznaczyć, że AIBA to jest niezależna organizacja. Nikt nie może próbować nami zarządzać, albo mówić, w jaki sposób mamy prowadzić swoją działalność. Oczywiście, zwracamy uwagę na wytyczne, które dostaliśmy od Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego. Wprowadziliśmy już ważne reformy. Rzeczywiście, mieliśmy stary system zarządzania, ale pracujemy nad tym i staramy się to zmienić.
– AIBA przedłużyła współpracę z agencją antydopingową ITA. Doping w boksie to duży problem?
– Spotykamy się w Kielcach na Młodzieżowych Mistrzostwach Świata. Jak układają się pana relacje z Polskim Związkiem Bokserskim i czy jest szansa, że Polska otrzyma dużą imprezę seniorską?
– W związku z pandemią koronawirusa sytuacja na świecie jest bardzo skomplikowana. Ale po tym, co zobaczyłem na miejscu w Polsce, jestem przekonany, że sobie poradzicie. Myślę, że Polska jest gotowa do przeprowadzenia tak wielkiej imprezy, a przy tym będzie dbać o przestrzeganie wszelkich zasad bezpieczeństwa. Bardzo mi się to podoba i mam nadzieję, że dalsza współpraca będzie równie owocna. Niewykluczone, że Polska w przyszłości zorganizuje wielki turniej dla seniorów. O tym, że współpraca z PZB układa nam się bardzo dobrze, może świadczyć fakt, że dyrektorem AIBA ds. marketingu jest Polak Cezary Jedliński.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1009 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.