Walka o prawa licencyjne na Półwyspie Apenińskim trwa. Wyłączna licencja na SSC Napoli trafia w ręce Konami. Klub z Neapolu od sezonu 2022/2023 dostępny będzie tylko w eFootball Pro Evolution Soccer.
Firma Konami, która odpowiedzialna jest za serię Pro Evolution Soccer – rozpycha się łokciami na rynku klubowych licencji do gier piłkarskich. Kolejnym łupem Japończyków stał się klub SSC Napoli, z którym producenci drugiego co do wielkości symulatora piłkarskiego podpisali umowę partnerską. Już od 1 lipca 2021 Konami staje się oficjalnym partnerem centrum szkoleniowego klubu z Neapolu. Od sezonu 2022/2023 jeden z najbardziej rozpoznawalnych klubów we Włoszech przejdzie na wyłączność w ręce Japończyków. Tym samym oficjalnych strojów czy logo Azzurich zabraknie w grze FIFA 23.
– Dzięki tej umowie partnerskiej między naszymi firmami jeszcze bardziej wzmocnimy pozycję eFootball PES jako najważniejszej gry wideo we włoskim futbolu. Wyrażając zaufanie do naszych długoterminowych planów, jesteśmy zaszczyceni faktem, że Napoli zdecydowało się podpisać tę wyłączną umowę z KONAMI – powiedział w oficjalnym komunikacie Naoki Morita, prezes Konami Digital Entertainment BV.
– Cieszymy się, że możemy nawiązać ekskluzywną współpracę z międzynarodową i innowacyjną marką, taką jak KONAMI, aby móc tworzyć wyjątkowe treści i doświadczenia dla fanów Napoli. Firma KONAMI dodatkowo powiązała swoją nazwę z marką Napoli, nabywając prawa do nazwy centrum sportowego. To partnerstwo jest tylko ostatnim krokiem w szerszej pracy mającej na celu umiędzynarodowienie marki Napoli, którą klub podjął w ostatnich latach – dodała kierowniczka ds. rozwoju międzynarodowego w SSC Napoli, Serena Salvione.
SSC Napoli to kolejny włoski klub, który związał się umową partnerską z Konami. Wcześniej w grze Japończyków na wyłączność funkcjonowały już Juventus FC i AS Roma. W grudniu 2020 twórcy eFootball PES podpisali także umowę partnerską z SS Lazio. Do niedawna w serii Pro Evolution Soccer funkcjonowały także w pełni licencjonowane kluby z Mediolanu, ale te przeszły na stronę konkurencji z EA Sports. Mówi się o tym, że to dopiero początek zakupów Konami w kwestii praw na wyłączność we włoskim futbolu. To najprawdopodobniej w Pro Evolution Soccer będzie można niedługo zobaczyć wirtualne odpowiedniki legend SSC Napoli w postaci Ciro Ferrary, Giuseppe Bruscolottegio czy Marka Hamsika. W obu grach piłkarskich nie zabraknie także na pewno Diego Maradony, największej gwiazdy klubu z Neapolu.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.