| Piłka nożna / PKO BP Ekstraklasa
Legia Warszawa świętuje kolejne mistrzostwo Polski. Dziś jest pięknie. Piłkarze Wisły Kraków formują szpaler, a na skrzynce mailowej co rusz pojawiają się kolejne listy z gratulacjami. Ale w tym całym zamieszaniu pojawiła się wypowiedź prezesa Dariusza Mioduskiego, która powinna wzbudzić pewną refleksję.
Przed meczem Legii z Wisłą Dariusz Mioduski pojawił się przed kamerami Canal+. Nie jestem w stanie dosłownie zacytować jego wypowiedzi, ale sens był taki:
"Zatrudnienie trenera Czesława Michniewicza nie było poprzedzone długą analizą. Nie zastanawialiśmy się nad tym dwa miesiące. Miałem jednak przeczucie, że to będzie dobry ruch".
Największa firma na rynku. Dominator. Zatrudnia osobę na kluczowe stanowisko. I zdaje się na przeczucie. Serio? No to jak to wyglądało?
– Dobra, zwalniamy Vuko, a kto za niego?
– Ty, a może Czesiu?
– W sumie, czemu nie?
I zadzwonili do niego. A może po prostu przechodził? Z tragarzami.
Bez względu na to, jak to poszło – udało się. Nie było trenera – jest trener. Analizy? Czy będzie pasował do naszej filozofii? E tam. Najważniejsze jest przeczucie.
(Czy my w ogóle mamy jakąś filozofię?)
Oczywiście, Michniewicz to trener świetnie znany na polskim rynku. Uważni obserwatorzy sceny piłkarskiej są w stanie nakreślić jego portret, jako trenera. Byłbym jednak nieco spokojniejszy, gdybym wiedział, że Legia uważniej dobiera ludzi na kluczowe stanowiska. To co się stało w ostatnich tygodniach, zdobyty tytuł mistrzowski to dopiero wstępna ocena. Główny egzamin trzeba będzie zdać pod koniec lata i będzie składał się z kilku części. Na dzień dobry trzeba będzie uporać się z mistrzem Białorusi lub Gibraltaru i fajnie byłoby, gdyby dla Legii faktycznie była to tylko rozgrzewka.
Ale mam poważne obawy. Zimowe okienko transferowe nie było dla Legii udane. Mityczne wzmocnienia na Ligę Mistrzów pojawią się w Warszawie dopiero teraz, gdy czasu na zgranie nie będzie już zbyt wiele. No i do tego trener – jak się okazuje – z łapanki. Czasem w szaleństwie jest metoda. Ale fajnie byłoby, gdyby improwizacja obejmowała jednak inne przestrzenie niż zatrudnianie szkoleniowca.
16:00
Bruk-Bet Termalica
18:30
Cracovia
12:45
KGHM Zagłębie Lubin
15:30
Korona Kielce
18:15
Raków Częstochowa
12:45
Lechia Gdańsk
15:30
Arka Gdynia
18:15
Piast Gliwice
18:15
Pogoń Szczecin
16:00
Bruk-Bet Termalica
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1012 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.