Instagram w ostatnich latach stał się jednym z najważniejszych mediów społecznościowych dla piłkarzy. Portal do publikacji zdjęć stał się jednak także miejscem, w którym zawodnicy spotykali się z agresją słowną. Zaledwie 48 godzin po zakończeniu bojkotu serwisu w angielskim futbolu ofiarą wyzwisk rasistowskich stał się Raheem Sterling. Według "Daily Mail" to sprawiło, że właściciele serwisu wprowadzą specjalne narzędzie chroniące graczy.
Od 30 kwietnia do 3 maja w Wielkiej Brytanii trwała akcja "Enough is enought" ("Dość znaczy dość"), która polegała na bojkocie mediów społecznościowych. Zaledwie 48 godzin po jej zakończeniu Sterling stał się celem agresji internautów na tle rasistowskim. Według "Daily Mail" informacje o tym nie spodobało się właścicielowi Instagrama, czyli Facebookowi i jego zarządowi.
Według "Daily Mail" jeszcze w tym tygodniu serwis wprowadzi narzędzie, dzięki któremu gwiazdy, w tym piłkarze, nie będą musiały oglądać rasistowskich wpisów. – Wyzwiska na tle rasistowskim skierowane w stronę Sterlinga są nieakceptowalne i nie chcemy ich na Instagramie. Skasowaliśmy komentarz, który obrażał piłkarza, a przeciwko jego autorowi zostaną wystosowane kroki prawne – przekazał gazecie rzecznik prasowy Facebooka.
– Jeszcze w tym tygodniu w ramach prac w tym temacie uruchomimy nowe narzędzie, które sprawi, że ludzie nie będą widzieć obraźliwych wiadomości od nieznajomych. Poświęcamy się, aby zrobić wszystko co w naszej mocy, aby społeczność Instagrama czuła się bezpiecznie – tłumaczył rzecznik.
W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy przeciwdziałanie rasizmowi w sporcie nabrało tempa. Sterling to jedna z postaci, która w przeszłości miała już nieprzyjemności na tle dyskryminacji. W 2019 roku podczas meczu Anglii z Czarnogórą na wyjeździe kibice rywali obrażali między innymi tego zawodnika z powodu koloru jego skóry.
6 - 1
Walia
2 - 5
Francja
1 - 3
Hiszpania
1 - 2
Belgia
1 - 1
Szwajcaria
4 - 3
Islandia
4 - 1
Walia
4 - 0
Holandia
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1028 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (93 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.