| Piłka ręczna / ORLEN Superliga kobiet
Po dziesięciu latach piłkarki ręczne Zagłębia Lubin ponownie sięgnęły po mistrzostwo Polski. To drugie złoto w historii klubu z Dolnego Śląska. – Od początku sezonu ten zespół ma ogromną żądzę zwycięstwa, dlatego w złoto uwierzyłem dosyć wcześnie – przyznał prezes klubu Witold Kulesza.
Zagłębie od lat było w ligowej czołówce, ale tylko raz, w sezonie 2010/11, sięgnęło po mistrzostwo Polski. O dziewczynach z Lubina mówiło się "wiecznie drugie", bo aż trzynaście razy zdobywały srebrny medal. W końcu zespół trenerki Bożeny Karkut się przełamał i sięgnął po koronę.
Lubinianki nie pozostawiły w tym sezonie złudzeń, kto jest najlepszy. Podopieczne Karkut jako jedyne nie przegrały jeszcze w tym sezonie w regulaminowym czasie i nad drugą w tabeli Perłą mają aż czternaście punktów przewagi a do końca rozgrywek pozostały jeszcze cztery kolejki.
Prezes Kulesza przyznał, że już po pierwszych meczach ligowych uwierzył, że to będzie złoty sezon Zagłębia. – Patrzyłem, jak zespół gra, jakie jest zaangażowanie, zupełnie inne niż w poprzednich sezonach i pomyślałem, że to jest to. Nie chodzi mi o to, że wcześniej dziewczynom się nie chciało grać. Absolutnie nie. Po prostu w tej drużynie od początku sezonu widać było ogromną żądzę zwycięstwa i wiarę, że każdy mecz można wygrać. To w sporcie bardzo cenne, że zespół wierzy w swoje możliwości – dodał.
Następne
Tak jak dziesięć lat temu, tak teraz na ławce trenerskiej Zagłębia zasiada Bożena Karkut. Mimo iż przez tyle lat zespół nie mógł dopchać się do złota, mimo iż pojawiały się głosy, że trzeba dokonać zmian w sztabie szkoleniowym, prezes Kulesza nie uległ podpowiedziom i trwał przy swoim.
– Alex Ferguson był dłużej w Manchesterze United i dzisiaj wszyscy za nim tęsknią. Znam umiejętności pani trener i wiedziałem, że przyczyny są inne i trzeba szukać innych rozwiązań. Wiem, że to takie lekkie tłumaczenie, ale proszę porównać budżet Perły i nasz. Nie narzekam, ale to nie było bez znaczenia. Za te pieniądze, które mamy, chcemy sprowadzać zawodniczki dające jakość. W poprzednich latach budowaliśmy szerszą kadrę, a teraz siedem odeszło a trzy sprowadziliśmy i przed kolejnym sezonem będzie podobnie. Dwie zawodniczki sprowadzimy i na tym koniec – skomentował.
Zagłębie zdobywając mistrzostwo przerwało dominację zespołu z Lublina, który w ostatnich siedmiu latach sześć razy zdobywał złoty medal. Kulesza nie ukrywał, że chciałby, aby teraz nastała era drużyny z Lubina.
Następne
– Chciałbym, aby to był początek naszego panowania na lata. Ale proszę zwrócić uwagę, że są cztery drużyny, które już ostro rywalizują na rynku transferowym. Piotrków, Perła i Kobierzyce ściągają dobrej jakości zawodniczki i zapowiada się bardzo ciekawy sezon. Liga będzie bardzo wyrównana i nie będzie już takiej przewagi jak teraz – powiedział prezes Zagłębia.
Dekoracja nowego mistrza Polski odbędzie się 30 maja, po ostatniej ligowej kolejce, w której Zagłębie zmierzy się w Lublinie z Perłą. Spotkanie będzie miało wymiar symboliczny, bo nowy król zmierzy się z ustępującym.
– Nie będzie dużo czasu na świętowanie, bo już 4 czerwca gramy finał Pucharu Polski w Gnieźnie i tak jak mówiłem wcześniej, chcemy też wygrać – podsumował Kulesza.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.