Przez blisko 50 lat nikt nie był w stanie dorównać wyczynowi Gerda Muellera, który w sezonie 1971/72 zdobył 40 bramek. Jak w ogóle do tego doszło?
Jeszcze kilka miesięcy temu nikt nawet nie zakładał, że Robert Lewandowski może zbliżyć się do osiągnięcia Muellera. Zdarzały się Polakowi sezony wybitne, ale nawet w ich trakcie daleko było mu do wyrównania granicy 40 trafień w sezonie. Przed rokiem 34 razy pokonywał bramkarzy, kilka lat temu dwukrotnie zdobył po 30 bramek. Dopiero teraz, przed tygodniem w meczu z Freiburgiem, dobił do magicznego rekordu Muellera. A teraz ma szansę go pobić.
Paradoksalnie legendarny niemiecki snajper kiepsko rozpoczął historyczny sezon. Na pierwszego gola czekał do drugiej kolejki, ale po pięciu meczach... wciąż miał w dorobku jedno trafienie. Dopiero w szóstej kolejce z Kaiserslautern zdobył bramkę i się rozpędził. Szczyt formy osiągnął jednak w marcu, gdy zaczął upokarzać bramkarzy seryjnie.
W 23. kolejce zdobył dwie bramki, tydzień później jedną, potem przyszedł czas na hat-tricka z VfL Bochum. Łącznie w pięciu kolejnych spotkaniach strzelał gole, po czym nastąpiła mała przerwa. Skuteczność odnalazł w 30. kolejce, w meczu z Hamburgerem SV, któremu strzelił dwa gole. Dwa tygodnie później trafił z FC Koeln, potem jeszcze popisał się hat-trickiem z Eintrachtem Frankfurt.
W ostatnich dwóch seriach gier Mueller znów cierpiał z powodu zwichrowanego celownika. W przedostatniej kolejce Bayern wprawdzie wygrał 1:0 z Borussią Dortmund, ale nie po jego golu. Na zakończenie sezonu Niemiec wyróżnił się z kolei dwoma asystami w wygranym 5:1 meczu z Schalke. Ale gola nie strzelił.
"Lewy" jest więc w uprzywilejowanej sytuacji. Przed tygodniem trafił w starciu z Freiburgiem, a teraz ma okazję ten bilans podreperować. Bayern zmierzy się bowiem z Augsburgiem, czyli zespołem pewnym już utrzymania, ale jednak charakteryzującym się słabiutką defensywą. Inna sprawa, że Polak będzie musiał sobie poradzić z rodakiem, czyli stojącym między słupkami Rafałem Gikiewiczem.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.