Podczas igrzysk olimpijskich w Tokio będziemy emocjonować się występami naszych koszykarzy. Męski basket czekał na to 41 lat. – Wierzę, że nasza drużyna może sięgnąć po złoty medal w Tokio – powiedział w rozmowie z TVPSPORT.PL selekcjoner reprezentacji Polski w koszykówce 3x3, Piotr Renkiel.
Jakub Kłyszejko (TVPSPORT.PL): – Przed turniejem mówił pan, że nie zadowoli was sam awans. Celem jest złoty medal w Tokio. Wiele osób nie wierzyło w te słowa.
Piotr Renkiel (trener reprezentacji Polski w koszykówce 3x3): – Tak. Praktycznie nikt w to nie wierzył. Od zawsze jesteśmy w czołówce wszystkich imprez, w których startujemy. Regularnie zajmujemy miejsca od czwartego, po najważniejsze, które dało awans do Tokio. Mam nadzieję, że ludzie zaczną w nas wierzyć i będziemy postrzegani, jako czołówka światowego 3x3.
– Rozkręcaliście się z meczu na mecz. To był najtrudniejszy turniej w historii polskiego 3x3?
– Nie wydaje mnie się, że najtrudniejszy. To prawda, jesteśmy drużyną, która się rozkręca z biegiem turnieju. Patrząc na poszczególne spotkania, również graliśmy w nich coraz lepiej z każdą kolejną minutą. Wiemy, jaka jest nasza siła i moc.
Wielokrotnie pokazaliście duży charakter.
– Rywalom ciężko jest "złamać" waszą drużynę?
– Tak. Hasło "z ulicy na igrzyska" chyba idealnie podsumuje naszą grę w tym turnieju. Nasi koszykarze wychowali się na koszykówce 3x3 i pokazują, że najwięcej w tym sporcie można wywalczyć sercem, a nie umiejętnościami.
Michael "Money in the bank" Hicks. Emocje, łzy, wzruszenie i #Tokyo2020! @KoszKadra #plkpl
— Jakub Kłyszejko (@jakubklyszejko) May 30, 2021
Fot. @FIBA pic.twitter.com/GtcdBhM0zg
– Jaka była pana pierwsza myśl chwilę po decydującej akcji w meczu z Łotwą?
– Powiedziałem sobie w głowie, że jesteśmy najlepsi na tym turnieju. Powiem to po raz kolejny. Nas nie interesuje kwalifikacja olimpijska, lecz złoty medal w Tokio. Cały czas byłem spokojny o ten awans. Wiadomo, że w zawodnikach siedziały emocje i widzieliśmy to na boisku oraz po ostatnim meczu. Wiemy, jaki jest nasz główny cel. Wierzę, że będziemy w stanie go osiągnąć.
– Na igrzyskach wystąpi osiem drużyn. Do rozdania są trzy medale. Czujecie, że cel jest już blisko?
– Tak. Jesteśmy brązowymi medalistami mistrzostw świata. Pokonaliśmy wicemistrzów świata. Z turnieju odpadł najlepszy zespół globu. Wierzę w to, że nasza drużyna może sięgnąć po złoty medal igrzysk olimpijskich.
– Zrobiliście najlepszą możliwą reklamę tej dyscypliny sportu. Podczas igrzysk zainteresowanie wami będzie kilkukrotnie większe.
– To nie tylko promocja koszykówki 3x3, lecz całego basketu w Polsce. Musimy się z tym liczyć, że koszykówka w końcu wypłynie na szersze wody i więcej ludzi będzie o niej mówić. Mam nadzieję, że jeszcze więcej sponsorów się nami zainteresuje.
Tokio 2020: Polacy będą walczyć o medal w koszykówce 3x3
– Jak będzie wyglądał plan przygotowań do Tokio?
– Dokładnego planu jeszcze nie mam. Najpierw muszę spotkać się z władzami Polskiego Związku Koszykówki, żeby porozmawiać o naszym budżecie. Wtedy pomyślimy o tym, jak przygotowania powinny wyglądać. Mamy już wstępy zarys. Rozmawialiśmy z Holendrami i prawdopodobnie rozegramy z nimi mecze kontrolne. Cieszę się, że inne federacje już też o tym myślą. My chcemy jak najlepiej przygotować się do igrzysk.
– Teraz czas na lekkie świętowanie czy od razu przejdzie pan do wytężonej pracy i operacji Tokio?
– Świętowanie było już w niedzielę. Teraz wracamy do domu i chcemy trochę pobyć z naszymi rodzinami. Byliśmy zamknięci w "bańce" przez prawie dwa miesiące. Najbliżsi się trochę za nami stęsknili. Chcemy odpocząć mentalnie. Na pewno wystąpimy podczas Basketmanii w Łodzi. Tam będzie można nas spotkać. Potem zobaczymy, co dalej.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1012 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.