Porażka Polaków ze Słowacją w pierwszym meczu Euro 2020 nie tylko utrudniła kadrze Paulo Sousy drogę do fazy pucharowej turnieju. Będzie także miała odbicie w rankingu FIFA.
Biało-czerwoni w poniedziałek po fatalnym spotkaniu przegrali z reprezentacją Słowacji 1:2. Porażka z teoretycznie najłatwiejszym rywalem mocno skomplikowała drogę do fazy pucharowej mistrzostw. W czwartek kadra Paulo Sousy zagra z Hiszpanią. Jeśli przegrają, a jednocześnie Szwecja ogra Słowację, jeszcze przed końcem fazy grupowej odpadną z turnieju.
Kolejne porażki będą oznaczać coraz niższą lokatę w rankingu FIFA. Już teraz biało-czerwoni w wirtualnym zestawieniu spadli o dwa miejsca. Jeszcze przed startem Euro 2020 zajmowali 21. pozycję, ale po sparingach dali się wyprzedzić Senegalczykom, a po meczu ze Słowacją znaleźli się także za Austriakami.
W nocy z czwartku na piątek Polaków mogą wyprzedzić jeszcze piłkarze reprezentacji Peru, o ile w Copa America uda im się pokonać Brazylię. W przypadku kolejnych porażek na Euro biało-czerwoni mogą wypaść nawet poza czołową trzydziestkę. Byłby to pierwszy taki przypadek od sześciu lat. W 2015 roku byli sklasyfikowani na 34. miejscu.
A jak w wirtualnym zestawieniu radzą sobie rywale Polaków na Euro? Największy skok zanotowali oczywiście Słowacy, którzy za zwycięstwo zainkasowali blisko 20 punktów i awansowali o pięć pozycji (31. miejsce). Hiszpanie i Szwedzi, którzy podzielili się punktami, zaliczyli solidarny spadek o jedno "oczko" – Hiszpanie na miejsce siódme, Szwedzi na dziewiętnaste.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.