To był skandal i katastrofa – mówię zarówno o systemie VAR i zachowaniu Raheema Sterlinga w meczu Anglii z Danią. Masakra zupełna. Przede wszystkim, to nie jest rzut karny. Jest niemożliwe, żeby sędzia nie chciał zobaczyć tej sytuacji na monitorze – stwierdził Janusz Michallik w programie "Eurodebata" w TVP Sport. Transmisja finału Euro 2020 już w niedzielę, 11 lipca w Telewizji Polskiej.
Gośćmi Macieja Adamiaka w programie "Eurodebata" byli Janusz Michallik (ESPN), Zbigniew Mucha ("Piłka Nożna"), Łukasz Olkowicz ("Przegląd Sportowy") oraz Piotr Żelazny ("Kopalnia. Sztuka futbolu").
Jednym z tematów dyskusji był kontrowersyjny rzut karny podyktowany po zdarzeniu z udziałem Raheema Sterlinga. Sędzia Danny Makkelie podyktował "jedenastkę" po tym, jak rzekomo w nogi Anglika wpadli Joakim Maehle i Mathias Jensen.
– Dla mnie Sterling oszukał, wygrał w tej sytuacji korzyść dla siebie i drużyny. Jednak warto zaznaczyć, że obwiniany za to zdarzenie asystent VAR Paweł Gil nie miał jednak na tę decyzję. Siedział tam jako sędzia VAR nr 3. On nie decyduje, główna odpowiedzialność jest na numerze 1. A już zaczęło się szukanie wroga, stąd też bym wystąpił w obronie Gila. Nie będziemy Polaka gilotynować. Natomiast VAR wymaga naprawy. Wydawałoby się, że to jest skończony produkt. Ale nie jest – stwierdził Olkowicz.
– VAR nie jest transparentny. Choćby w meczach NFL sędziowie mówią, co było nie tak w kontrowersyjnych momentach, jaka jest kara i dlaczego ma taki, a nie inny rygor. Ale koniec końców, ta decyzja to skandal – powiedział Żelazny.
Znacznie ostrzej sprawę skomentował Michallik. – To skandal i katastrofa – zarówno VAR, jak i to, co zrobił Sterling. Masakra zupełna. Przede wszystkim, to nie jest rzut karny. Tutaj sędziowie bronią własnych sędziów. Jest niemożliwe, żeby sędzia nie chciał zobaczyć tej sytuacji na monitorze. Mówi się, że reagujemy przy ewidentnych i oczywistych błędach. Ale pewne błędy są ewidentne dla was, a inne dla nas. Sędziowie patrzyli na ekrany tak długo, bo to nie było aż takie ewidentne. Arbiter powinien był podejść do monitora boiskowego – powiedział.
– Przez tę sytuację nie mówimy o dobrym meczu Anglików. Sterling był w nim wyróżniającym się piłkarzem. Duńczycy tymczasem z każdą minutą byli coraz bardziej zmęczeni. Sterling mógł ich dopaść, zostać bohaterem, ale wybrał drogę aktorską. To jest jedna z plag piłki nożnej. Immobile wcześniej zrobił to w ćwierćfinale – dodał Olkowicz.
– Anglicy byli lepsi przez całą drugą połowę. Anglia zasłużyła na awans, a Dania nie zasłużyła na odpadnięcie w takich okolicznościach. Widzimy, że VAR powinien być udoskonalony. To był błąd człowieka, tego przy ekranie, a także tego, który nie podszedł do monitora przy murawie – stwierdził Mucha.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (960 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.