Prezes norweskiej konfederacji sportu Tore Oevrebo ocenił, że letnie igrzyska olimpijskie w Tokio były dla Norwegii bardzo udane w porównaniu do poprzednich, ale zauważył, że wśród medalistów indywidualnych po raz trzeci z rzędu zabrakło kobiet.
W Tokio Norwegia zdobyła osiem medali - cztery złote, dwa srebrne i dwa brązowe. W poprzednich igrzyskach w Rio de Janeiro (2016) były to tylko cztery brązowe, a w Londynie (2012) – dwa złote, srebrny i brązowy. Na każdych z tych igrzysk jedyny medal kobiecy przypadł piłkarkom ręcznym – zloty w 2012 roku oraz brązowe w 2016 i 2021.
– Osiem medali to dobry wynik w stosunku do igrzysk w Rio de Janeiro i Londynie, lecz indywidualne trofea zdobyli tylko mężczyźni i ten fakt zaczyna nas niepokoić. Gdzie w sportach letnich są młode Norweżki – zastanawiał się Oevrebo.
Zdaniem działaczy i mediów, złote medale Kristiana Blummenfelta w triathlonie, Karstena Warholma na 400 metrów przez plotki i Jakoba Ingebrigtsena na 1500 metrów oraz srebrny Eivinda Henriksena w rzucie młotem to dla kraju sportów zimowych fantastyczny wynik, lecz wśród zdobywców medali wyraźnie brakuje kobiet.
– Teraz przeprowadzone zostaną szczegółowe oceny i analizy oraz uruchomimy znacznie większe środki na rozwój letnich sportów wśród kobiet, bo w tej kwestii w porównaniu do wielu krajów jesteśmy po prostu bardzo słabi. Wyraźnie źle działa rekrutacja, w odróżnieniu do sportów zimowych – powiedział Oevrebo.
Przypomniano, że na ostatnich zimowych igrzyskach olimpijskich w Pjongczangu (2018) Norwegia wygrała klasyfikację medalową, zdobywając 39 krążków – 14 złotych, 14 srebrnych i 11 brązowych. Kobiety zdobyły 12 medali – cztery złote, pięć srebrnych i trzy brązowe, nie licząc srebrnego w biathlonowej sztafecie mieszanej.
93 - 107
Australia
82 - 87
USA
90 - 89
Słowenia
97 - 78
Australia
97 - 59
Argentyna
75 - 84
Francja
81 - 95
USA
94 - 70
Niemcy
87 - 95
Słowenia
97 - 77
Japonia
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (991 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.