W czwartek wieczorem odbyła się sesja kwalifikacyjna Hyperpole decydująca o ostatecznym ustawieniu na starcie do wyścigu 24 Hours of Le Mans. Louis Deletraz z zespołu Orlen Team WRT wywalczył drugie miejsce w klasie LMP2. Barwy tego teamu reprezentują też Robert Kubica i Yifei Ye. Do Hyperpole nie dostali się za to kierowcy polskiej załogi Inter Europol Competition.
Do Hyperpole kwalifikowało się po maksymalnie sześć najlepszych załóg z każdej z czterech startujących klas (Hypercary z racji pięciu wystawianych ekip awansowały w całości).
Najlepszy w najszybszej klasie wystawianej w Le Mans okazał się Kamui Kobayashi z Toyoty oznaczonej numerem 7. To już czwarty przypadek (a trzeci z rzędu), gdy Japończyk znany niegdyś ze startów w Formule 1 uzyskał najlepszy wynik w kwalifikacjach do 24 Hours of Le Mans. Toyota od pięciu lat z rzędu jest ponownie najlepsza w "czasówce", zdobyła siódme pole position w historii startów Le Mans.
W kategorii LMP2 Szwajcar Deletraz prezentuje świetną formę od początku rywalizacji na Circuit de la Sarthe. Wywalczył w trakcie półgodzinnej jazdy drugie miejsce, co daje w ostateczności siódmą pozycję przy starcie lotnym do głównego wyścigu.
Polski team Inter Europol Competition zakończył niestety kwalifikacje na poziomie sesji Qualifying Practice, notując dopiero osiemnasty czas w klasie LMP2 (a dwudziesty trzeci w klasyfikacji generalnej). Nadzieja dla zespołu z Marek jest jednak taka, że w poprzednich trzech rundach FIA WEC na dystansie potrafili zyskiwać kolejne pozycje, kończąc rundy w Spa-Francorchamps i Portimao na piątym miejscu w LMP2, zaś na Monzy finiszując na miejscu czwartym.
GTE Pro (8 załóg):
51 – AF Corse – Ferrari 488 GTE – James Calado (Wielka Brytania), Alessandro Pier Guidi (Włochy), Come Ledogar (Francja) – zespół startujący w WEC
52 – AF Corse – Ferrari 488 GTE – Daniel Serra (Brazylia), Miguel Molina (Hiszpania), Sam Bird (Wielka Brytania) – zespół startujący w WEC
63 – Corvette Racing – Corvette C8.R – Antonio Garcia (Hiszpania), Jordan Taylor (USA), Nicky Catsburg (Holandia) – zespół startujący w WTSC
64 – Corvette Racing – Corvette C8.R – Tommy Milner (USA), Nick Tandy, Alexander Sims (Wielka Brytania) – zespół startujący w WTSC
72 – Taiwan HubAuto Racing – Porsche 911 RSR-19 – Dries Vanthoor, Maxime Martin (obaj Belgia), Alvaro Parente (Portugalia) – zespół startujący w ALMS
79 – WeatherTech Racing – Porsche 911 RSR-19 – Cooper MacNeil (USA), Laurens Vanthoor (Belgia), Earl Bamber (Nowa Zelandia) – zespół startujący w WTSC
91 – Germany Porsche GT Team – Porsche 911 RSR-19 – Gianmaria Bruni (Włochy), Richard Lietz (Austria), Frederic Makowiecki (Francja) – zespół startujący w WEC
92 – Germany Porsche GT Team – Porsche 911 RSR-19 – Neel Jani (Szwajcaria), Kevin Estre (Francja), Michael Christensen (Dania) – zespół startujący w WEC
GTE Am (23 załogi):
18 – Absolute Racing – Porsche 911 RSR-19 – Andrew Haryanto (Indonezja), Alessio Picariello (Belgia), Marco Seefried (Niemcy) – załoga startująca tylko w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans
33 – TF Sport – Aston Martin Vantage GTE – Ben Keating (USA), Felipe Fraga (Brazylia), Dylan Pereira (Luksemburg) – zespół startujący w WEC
46 – Germany Team Project 1 – Porsche 911 RSR-19 – Dennis Olsen, Anders Buchardt (obaj Norwegia), Robby Foley (USA) – zespół startujący w WEC
47 – Cetilar Racing – Ferrari 488 GTE – Roberto Lacorte, Giorgio Sernagiotto, Antonio Fuoco (wszyscy Włochy) – zespół startujący w WEC
54 – AF Corse – Ferrari 488 GTE – Giancarlo Fisichella, Francesco Castellacci (obaj Włochy), Thomas Flohr (Szwajcaria) – zespół startujący w WEC
55 – Spirit of Race – Ferrari 488 GTE – Duncan Cameron (Wielka Brytania), Matt Griffin (Irlandia), David Perel (RPA) – zespół startujący w ELMS
56 – Germany Team Project 1 – Porsche 911 RSR-19 – Matteo Cairoli, Riccardo Pera (Włochy), Egidio Perfetti (Norwegia) – zespół startujący w WEC
57 – Kessel Racing – Ferrari 488 GTE – Takeshi Kimura (Japonia), Mikkel Jensen (Dania), Scott Andrews (Australia) – zespół startujący w ALMS
60 – Iron Lynx – Ferrari 488 GTE – Claudio Schiavoni, Paolo Ruberti, Raffaele Giammaria (obaj Włochy) – zespół startujący w WEC
66 – JMW Motorsport – Ferrari 488 GTE – Thomas Neubauer (Francja), Rodrigo Sales (USA), Jody Fannin (Wielka Brytania) – zespół startujący w ELMS
69 – Herberth Motorsport – Porsche 911 RSR-19 – Robert Renauer, Ralf Bohn (obaj Niemcy), Rolf Ineichen (Szwajcaria) – zespół startujący w ALMS
71 – Inception Racing – Ferrari 488 GTE – Brendan Iribe (USA), Ollie Millroy, Ben Barnicoat (obaj Wielka Brytania) – zespół startujący w ALMS
77 – Dempsey-Proton Racing – Porsche 911 RSR-19 – Christian Ried (Niemcy), Jaxon Evans (Nowa Zelandia), Matt Campbell (Australia) – zespół startujący w WEC
80 – Iron Lynx – Ferrari 488 GTE – Callum Ilott (Wielka Brytania), Matteo Cressoni, Rino Mastronardi (obaj Włochy) – zespół startujący w ELMS
83 – AF Corse – Ferrari 488 GTE – Francois Perrodo (Francja), Nicklas Nielsen (Dania), Alessio Rovera (Włochy) – zespół startujący w WEC
85 – Iron Lynx – Ferrari 488 GTE – Rahel Frey (Szwajcaria), Michelle Gatting (Dania), Sarah Bovy (Belgia) – zespół startujący w WEC
86 – GR Racing – Porsche 911 RSR-19 – Michael Wainwright, Ben Barker, Tom Gamble (wszyscy Wielka Brytania) – zespół startujący w WEC
88 – Germany Dempsey-Proton Racing – Porsche 911 RSR-19 – Julien Andlauer (Francja), Dominique Bastien (USA), Lance David Arnold (Niemcy) – zespół startujący w WEC
95 – TF Sport – Aston Martin Vantage GTE – John Hartshorne, Ollie Hancock, Ross Gunn (wszyscy Wielka Brytania) – zespół startujący w ELMS
98 – Northwest AMR – Aston Martin Vantage GTE – Paul Dalla Lana (Kanada), Nicki Thiim (Dania), Marcos Gomes (Brazylia) – zespół startujący w WEC
99 – Proton Competition – Porsche 911 RSR-19 – Vuttikhorn Inthraphuvasak (Tajlandia), Florian Latorre (Francja), Harry Tincknell (Wielka Brytania) – zespół startujący w ELMS
388 – Rinaldi Racing – Ferrari 488 GTE – Pierre Ehret, Christian Hook (obaj Niemcy), Jeroen Bleekemolen (Holandia) – zespół startujący w ALMS
777 – D'station Racing – Aston Martin Vantage GTE – Satoshi Hoshino, Tomonobu Fujii (obaj Japonia), Andrew Watson (Wielka Brytania) – zespół startujący w WEC
Samochód innowacyjny:
84 – Association SRT41 – Oreca 07-Gibson – Takuma Aoki (Japonia), Nigel Bailly (Belgia), Matthieu Lahaye (Francja) – zespół startujący w ELMS (zaproszenie w ramach Garage 56)