Kolumbijczyk Miguel Angel Lopez (Movistar Team) wygrał osiemnasty etap kolarskiego wyścigu Vuelta a Espana, będąc najszybszym na górskiej trasie z Salas do Alto de Gamoniteiro. Drugie miejsce zajął Słoweniec Primoż Roglić (Team Jumbo-Visma), a trzeci był Hiszpan Enric Mas (Movistar Team).
Lopez wyprzedził Roglicia o czternaście sekund. Trzeci, ze stratą dwudziestu sekund, był kolejny zawodnik Movistaru, Hiszpan Enric Mas.
Ta trójka kolarzy zdecydowanie prowadzi w wyścigu. W klasyfikacji generalnej Roglić powiększył do 2.30 przewagę nad Masem, a z kolei Lopez zmniejszył stratę do 2.53.
Etap na przełęcz Gamoniteiru, zapowiadany jako "królewski", kończył się 15-kilometrowym ostrym podjazdem. Lopez zaatakował 4 km przed metą, zdobywając pół minuty przewagi nad grupką faworytów wyścigu. Roglić zdecydował się na kontratak niespełna 2 km przed "kreską" i choć zmniejszył straty, to nie zdołał już doścignąć Kolumbijczyka.
– Czekałem na zwycięstwo we Vuelcie cztery lata. Dokonać tego dziś, na królewskim etapie, to coś niesamowitego, powód do dumy i dodatkowa motywacja – powiedział Lopez.
Słoweniec stracił niewiele i wciąż ma największe szanse na końcowy triumf, tym bardziej że będzie w niedzielę faworytem ostatniego etapu, jazdy indywidualnej na czas w Santiago de Compostela. W tej konkurencji zdobył niedawno w Tokio złoty medal olimpijski.
Wcześniej widoczny był Rafał Majka, który przygotowywał grunt pod atak kolegi z UAE Team Emirates, Davida de la Cruz. Hiszpan został doścignięty dopiero 3 km przed metą przez Lopeza, a ostatecznie zajął szóste miejsce. Majka był 46. ze stratą ponad 16 minut.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.