To się w głowie nie mieści! 19-letnia Leylah Fernandez i 18-letnia Emma Raducanu zagrają o tytuł w US Open. Takiego finału w XXI wieku jeszcze nie było. A to nie wszystko, czego dokonały Kanadyjka i Brytyjka.
"Leylah Fernandez jest najmłodszą kobietą w finale Wielkiego Szlema od 2004 roku i Marii Szarapowej. Przynajmniej na kilka godzin. Wszystko w twoich rękach, Emma Raducanu" – napisał jeden z anglojęzycznych portali tenisowych na Twitterze. Pisali też dziennikarze, zostawiając furtkę. Bo wiedzieli, że skoro Fernandez pokonała Sabałenkę, to i Raducanu może wygrać z Marią Sakkari. I oczywiście to zrobiła.
Najmłodszy finał US Open od 1999 roku stał się faktem. Wówczas o tytuł walczyły 17-letnia Serena Williams i 18-letnia Martina Hingis. Z tą różnicą, że Szwajcarka była wówczas liderką rankingu WTA, a Amerykanka numerem siedem. Fernandez US Open zaczynała jako 73. tenisistka świata, Raducanu jako 150. To można opisać prostymi słowy: kosmos. Bo nigdy w historii w finale turnieju wielkoszlemowego nie grały dwie nierozstawione zawodniczki. Przynajmniej w erze open, a tę zapoczątkowano w 1968 roku.
19-year-old Leylah Fernandez will face the 18-year-old Emma Raducanu on Saturday for the title.
— Ben Rothenberg (@BenRothenberg) September 10, 2021
It will be the first all-teen final at the #USOpen since 1999, before either was born, when a 17-year-old Serena Williams beat an 18-year-old Martina Hingis. pic.twitter.com/mndhtW4s43
In just her second Grand Slam, @EmmaRaducanu has become:
— LTA (@the_LTA) September 10, 2021
First qualifier ever to reach a GS final ✅
Youngest British GS finalist for 62 years ✅
First British woman to reach a GS final in 44 years ✅
First British woman to reach a @usopen final in 52 years ✅
History made. pic.twitter.com/0QEOUF1BYp
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1009 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.