Jedni, jak Lukas Podolski, inwestują w gastronomię pod kątem jedzenia, inni skupiają się na napojach. Marko Arnautović w ubiegłym roku wypuścił na austriacki rynek serię wódek i ginów. Sprzedały się one tak dobrze, że zawodnik Bolonii... tym razem poszedł w rum.
Jedna z największych i najbardziej kontrowersyjnych gwiazd reprezentacji Austrii w ubiegłym roku we współpracy z firmą Wiener-Edel Distilerie postanowiła postawić stopę w świecie mocnych alkoholi. Znany z imprezowego życia Marko Arnautović początkowo zainwestował w produkcję alkoholi, które... sam najbardziej lubił – ginu i wódki. – Kiedyś lubiłem nocne życie, ale już dawno się uspokoiłem. Nie jestem już typem, który lubi pić alkohol w nadmiarze, ale wszystko jest dla ludzi – przyznawał wówczas w austriackiej prasie. Produkty opatrzone nazwiskiem piłkarza zaczęły rozchodzić się jak ciepłe bułeczki.
Największym hitem sprzedażowym jest gin, w którym wyczuwalne były nuty moreli i śliwek. Ma być to odniesienie do korzeni piłkarza, który pochodzi z Serbii, lecz gra dla Austrii. Śliwa to bardzo popularna roślina w kraju byłej Jugosławii, zaś wszyscy będący niegdyś w Austrii wiedzą, że morela jest tu bardzo często wykorzystywana w spirytualiach.
Mimo kilkudziesięciu euro, jakie trzeba było wydać za butelkę trunku, Austriacy tłumnie ruszyli do sklepów po produkty sygnowane nazwiskiem piłkarza. Najlepiej sprzedawały się podobno podczas mistrzostw Europy. Zawodnik postanowił więc pójść za ciosem – i wypuścił na świat trzeci rodzaj alkoholu własnej marki. To rum, który powstał wraz z pomocą swojsko brzmiącej firmy Markowitsch.
– Każdy z trunków ma element Austrii. W ginie to morele, w wódce krystaliczna alpejska woda, a w rumie beczki po austriackim winie – zachwala swoje produkty Arnatuović. Kibice śmieją się, że piłkarz wyznacza nowe wzory nocnego życia, nieco odbiegające od standardów, do jakich w ostatnich czasach przyzwyczaili nas zawodnicy. Kto by nie chciał jednak poczuć smaku Wenezueli, Jamajki i Austrii w jednym? Byle po meczu, a nie przed.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1009 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.