Tysiące ludzi na trybunach, setki tysięcy przed telewizorami i miliony śledzące relacje w social mediach. Informacje we wszystkich największych polskich mediach, transmisje meczów w telewizjach z trzech krajów, a nawet materiał w BBC World. Do tego dwa pełnometrażowe filmy dokumentalne i wydana książka. Nie milkną echa Mistrzostw Europy Amp Futbol Kraków 2021, wyjątkowej imprezy, która okazała się dla Polaków nie tylko sukcesem sportowym, ale też promocyjnym. Organizatorzy i zawodnicy liczą na to, że dzięki temu dyscyplina wzniesie się na jeszcze wyższy poziom.
– Za nami świetny czas. Jesteśmy na etapie podsumowania Turnieju na różnych płaszczyznach, ale już teraz mogę powiedzieć, że te Mistrzostwa w Krakowie okazały się ogromnym sukcesem, zarówno sportowym, jak i marketingowym czy medialnym – mówi prezes Amp Futbol Polska Mateusz Widłak.
Zgodnie z oczekiwaniami tytuł Mistrzów Europy obronili Turcy, pokonując w finale Hiszpanów aż 6:0. Polacy – drugi raz z rzędu – uplasowali się na trzecim miejscu, tym samym sięgając po brązowy medal Mistrzostw Europy. Obrazki z niesamowitej radości biało–czerwonych po końcowym gwizdku starcia z faworyzowanymi Rosjanami (1:0) pojawiły się niemal we wszystkich najważniejszych polskich mediach.
– Bardzo zależało nam na tym, by te Mistrzostwa były kolejnym dużym, a być może największym krokiem w rozwoju naszej dyscypliny. Chcieliśmy, by jak najwięcej osób dowiedziało się o ampfutbolu, o naszych piłkarzach i cieszymy się, że to nam się powiodło. Nie chcę mówić na wyrost, ale naprawdę trudno znaleźć osobę, która nie usłyszałaby o naszym sukcesie. Brązowy medal Mistrzostw dedykujemy wszystkim kibicom i tym, którzy przez te wszystkie lata nam pomagali – mówi prezes Mateusz Widłak.
Rzeczywiście zainteresowanie Mistrzostwami Europy Amp Futbol Kraków 2021 przerosło nawet oczekiwania organizatorów. Wystarczy spojrzeć choćby na frekwencję. Mecze Polaków na stadionie Cracovii oglądało po kilka tysięcy kibiców, z kolei obiekt Prądniczanki za każdym razem gdy grali biało–czerwoni był wypełniony do ostatniego miejsca. Także na spotkania innych drużyn na obiektach Garbarni nie brakowało chętnych, wśród których byli m.in. zagraniczni kibice z Turcji, Belgii, czy Niemiec, podróżujący pod Wawel za swoimi reprezentacjami. Duża w tym zasługa Krakowa – Miasta Gospodarza Mistrzostw.
– To było święto wyjątkowych sportowców i wspaniałej publiczności. Oni w największym stopniu zapracowali na sukces mistrzostw w Krakowie! Nie spodziewaliśmy się, że dyscyplina na dorobku, bo ciągle na tym etapie rozwoju jest ampfutbol, do tego stopnia rozkocha w sobie kibiców na stadionach w Krakowie i tych, którzy zasiedli przed telewizorami w całej Polsce. Nie ukrywam, że to jest inspiracja do kolejnych kroków, które nasze miasto wraz z ampfutbolowym środowiskiem chce poczynić. Ocena prezesa światowej federacji, iż Kraków spisał się na pięć gwiazdek jest najlepszą zachętą do organizacji kolejnych imprez. Może będzie to finał ampfutbolowej Ligi Mistrzów – podsumowuje Janusz Kozioł, pełnomocnik Prezydenta Miasta Krakowa.
Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyły się także transmisje telewizyjne z meczów Polaków. Wszystkie spotkania biało–czerwonych można było obejrzeć m.in. w TVP Sport, a średnia widownia przed telewizorami wynosiła ponad 230 tys. na mecz. Rekordowy był z kolei mecz półfinałowy, kiedy to w szczycie oglądało go aż 407 tys. widzów. Do tego doliczyć należy jeszcze widzów oglądających mecze przez internet, poprzez stronę www, YouTube, czy Facebooka (mecze Polaków na samym tylko kanale TVP Sport mają ponad 600 tys. wyświetleń).
– Nie każdy superbohater nosi pelerynę! – mówi Marek Szkolnikowski, dyrektor TVP Sport. – Herosi współczesnych czasów sięgnęli po kolejne marzenia. Nasi wspaniali chłopcy codziennie pokazują, że niemożliwe nie istnieje. A brązowy medal EURO jest tylko kolejnym celem, który sobie wyznaczyli i po prostu osiągnęli. Wygrali jednak coś więcej – sympatię milionów widzów, którym w każdym meczu mistrzostw dostarczali niesamowitych emocji! Cieszę się, że TVP Sport jest częścią tego wspaniałego projektu!
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.