Awaria Facebooka, Instagrama i mediów społecznościowych związanych z globalną spółką była w poniedziałkowy wieczór tematem numer jeden. Także w świecie futbolu. "Nawet Barcelona nie jest teraz tak słaba, jak wszystkie te sieci społecznościowe" – skomentował na Twitterze oficjalny profil Spartaka Moskwa.
W poniedziałkowe popołudnie nic nie zwiastowało tak wielkiego zamieszania. I nagle... cała internetowa społeczność wstrzymała oddech. Facebook, Instagram, Messenger i WhatsApp nagle przestały działać. Co ciekawe, pracownicy biur spółki należącej do Marka Zuckerberga nie mogli do nich wejść z powodu niedziałających identyfikatorów. Już wcześniej zdarzały się Facebookowi awarie, ale nie tak duże i nie na taką skalę.
Jednym z działających mediów społecznościowych był jednak Twitter, gdzie przeniosła się uwaga większości użytkowników. Także klubów piłkarskich, które postanowiły zareagował kreatywnymi wpisami. Niektóre zebrały tysiące polubień, jak na przykład tweet Spartaka Moskwa. “Nawet Barcelona nie jest teraz tak słaba, jak wszystkie te sieci społecznościowe” – skomentował klub.
Even Barcelona is not that down right now as all these social networks ��
— FC Spartak Moscow (@fcsm_eng) October 4, 2021
Social media down on the first day of the international break. Coincidence?
— AFC Ajax (@AFCAjax) October 4, 2021
Instagram, Facebook, and WhatsApp down? 👀
— 🇺🇸 FC Bayern US 🇨🇦 (@FCBayernUS) October 4, 2021
Twitter right now: pic.twitter.com/48IM0EAU3r
All other social media Twitter pic.twitter.com/1gDozCFIjE
— AS Roma English (@ASRomaEN) October 4, 2021
#whatsappdown ❌#instagramdown ❌#facebookdown ❌@Twitter: pic.twitter.com/oqR9WrVdVP
— Lega Serie A (@SerieA) October 4, 2021
Been watching this on repeat since Instagram and Facebook went down �� pic.twitter.com/aGn8fE2q4q
— Manchester City (@ManCity) October 4, 2021
Kiedy masz konto tylko na Facebooku i jest światowa awaria ����#facebookdown pic.twitter.com/dsklcI1FLy
— Raków Częstochowa ���� (@Rakow1921) October 4, 2021
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (991 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.