Eliminacje mistrzostw świata 2022 udowadniają, że reprezentacja Polski nie jest uzależniona wyłącznie od goli Roberta Lewandowskiego. Na listę strzelców wpisała się już bowiem dwucyfrowa liczba zawodników drużyny dowodzonej przez Paulo Sousę.
Statystyki nie kłamią. Choć napastnik Bayernu Monachium zdobył sześć bramek w trwających eliminacjach, a w klasyfikacji strzelców ustępuje jedynie Memphisowi Depay'owi, Eranowi Zahanowi oraz Aleksandarowi Mitroviciowi (wszyscy po siedem trafień), stanowi to "jedynie" 25 procent wszystkich goli, jakie biało-czerwoni zaliczyli w kwalifikacjach do przyszłorocznego mundialu.
Paulo Sousa może bowiem liczyć w tym zakresie również na innych swoich zawodników. Zwłaszcza na napastników. Pięć razy do siatki rywala trafiał Adam Buksa, trzy – Karol Świderski, a dwa gole dołożył Krzysztof Piątek, tyle samo, co występujący w pomocy Karol Linetty. Na tym jednak nie koniec. Po bramce zanotowali także Kamil Jóźwiak, Jakub Moder, Grzegorz Krychowiak, Damian Szymański oraz Tomasz Kędziora.
Łącznie zatem aż dziesięciu reprezentantów Polski minimum raz mogło cieszyć się z gola w eliminacjach mistrzostw świata 2022. A dodajmy, że czekają nas jeszcze do rozegrania trzy kolejki w grupie I.
W XXI wieku natomiast – licząc od kwalifikacji do mundialu na boiskach Korei Południowej i Japonii (2002) – tylko w dwóch przypadkach większa liczba biało-czerwonych wpisywała się na listę strzelców. Tak było w eliminacjach Euro 2008 i 2016, gdy jedenastu kadrowiczów zdobywało bramki. Z tym, że wówczas dokonali tego odpowiednio w czternastu i dziesięciu seriach gier.
El. MŚ 2002 – 6 różnych strzelców (10 kolejek)
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1009 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.