Wtargnął do pokoju sędziów, chwycił za szyję jednego z nich i zaczął mu grozić. W sierpniu, po jednym z meczów krakowskiej B klasy doszło do skandalu, a sprawca do dziś nie został zidentyfikowany. Sędziowie coraz częściej się boją, a małe krakowskie kluby narzekają na bałagan panujący w Małopolskim Związku Piłki Nożnej.
Chwilę później w szatni sędziów pojawił się kierownik Fairanta. Sędziowie powiedzieli mu, co się stało i zaznaczyli, że mecz może zostać zweryfikowany jako walkower.
Wydział Dyscypliny Małopolskiego Związku Piłki Nożnej zajął się sprawą dwa dni po zdarzeniu. Związek wezwał na kolejne posiedzenie kierownika drużyny Rybitw, a klub Fairant został poproszony o przesłanie wyjaśnień drogą mailową.
Fairant odpisuje jeszcze tego samego dnia. Klub zapewnia o gotowości do złożenia wyjaśnień. "Jeśli zajdzie potrzeba, możemy udostępnić zdjęcie sztabu drużyny przeciwnej celem identyfikacji sprawcy przez sędziego" – piszą przedstawiciele Fairanta.
– Kluby narzekają na kiepską komunikację, twierdzą, że w związku panuje bałagan. Sprawa zaginionego, kluczowego maila w sprawie meczu Fairant – Rybitwy tylko to potwierdza. Kluby nie otrzymują odpowiedzi na zapytania, miesiącami trwa oczekiwanie na zwrot kaucji. Klub Fairant co roku musi płacić za… dwuletnią licencje. Drużyna Spartak Wielkanoc-Gołcza przeniosła się przed sezonem z podokręgu krakowskiego do podokręgu olkuskiego. Między podokręgami zabrakło komunikacji, bo Spartak dostał dwa terminarze – z Krakowa i Olkusza.
– Niedawno jeden z piłkarzy otrzymał kilkaset złotych kary. Dzień później otrzymał na skrzynkę mailową potwierdzenie odczytania jego maila z wytłumaczeniami. A więc w MZPN podjęto decyzję o nałożeniu kary, a dopiero dzień później przeczytano wytłumaczenia zawodnika.
– Kluby są zżerane przez opłaty. Tak jest w całej Polsce. Tylko w Krakowie w ostatnim okresie upadły Grzegórzecki, Płaszowianka, Grom, z wielkimi tarapatami nadal boryka się Wawel. Uchwała MZPN dotycząca opłat wynosi siedemnaście punktów. Wedle pomysłu kluby powinny dzielić się opłatami transferowymi, ale i tak zazwyczaj całą kwotę płaci klub pozyskujący, bo klub oddający zawodnika nie ma przecież w tym żadnego interesu. Klub z B klasy pozyskując trzech, czterech zawodników zapłaci blisko tysiąc złotych. Im wyższa liga, tym wyższe opłaty. W Małopolsce gra około 650 klubów. Przykład. 18-latek z województwa świętokrzyskiego grał w klubie w rodzinnej miejscowości. Przeprowadził się do Krakowa na studia i chce nadal kopać piłkę, tym razem w jednym z krakowskich klubów B klasy. Trzeba za niego zapłacić. 200 złotych opłaty transferowej i 150 złotych za zmianę związku wojewódzkiego. Są też opłaty za zmianę podokręgu. Mówimy o klubach, które nie zarabiają, często muszą sobie radzić bez dotacji, a piłkarze to totalni amatorzy. Związki tłumaczą opłaty chęcią sprawienia, by kluby uzupełniały skład wychowankami, a nie zawodnikami z zewnątrz.
– Krakowskie kluby tracą piłkarzy na rzecz klubów z miejscowości ościennych. Paradoksalnie w małych miasteczkach i na wsiach łatwiej o sponsora, który zapłaci zawodnikom za grę. Kluby w dużym mieście, jeśli już znajdą sponsora, ten zazwyczaj jest zainteresowany wspieraniem szkolenia (i słusznie!).
– Kluby z najniższych lig z coraz większą zazdrością patrzą na rozgrywki lig biznesowych. Opłaty wpisowe są wyższe, ale drużyny czują się doceniane, nie muszą martwić się o organizację meczów, wynajęcie stadionów, ani ze zgrozą zerkać na długą listę potencjalnych kar. Krakowskie kluby nie czują ze strony MZPN żadnego wsparcia w kwestii popularyzacji rozgrywek.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.