Sportowy kanał tematyczny Telewizji Polskiej obchodzi 5-lecie istnienia. Z tej okazji w piątek od godz. 11.05 przypomnimy najważniejsze transmisje jakie oglądaliście Państwo na antenie naszej stacji. Każdy prawdziwy kibic sportu na pewno znajdzie coś dla siebie. Serdecznie zapraszamy!
W sobotę, 18 listopada 2006 r. o godz. 15.59 w na ekranie pojawiło się logo TVP SPORT, a chwilę później wystartował 2-minutowy serwis informacyjny "Sprint". Tuż po nim został nadany materiał o zespole TVP SPORT – który odpowiada za programy sportowe, emitowane na wszystkich antenach Telewizji Polskiej.
TVP SPORT dociera obecnie prawie do 13 mln odbiorców w Polsce. Pracują w nim najlepsi i najbardziej rozpoznawalni dziennikarze sportowi w Polsce: Włodzimierz Szaranowicz (obecny dyrektor TVP SPORT), Dariusz Szpakowski, Przemysław Babiarz, Rafał Darżynkiewicz, Piotr Sobczyński, Maciej Kurzajewski czy Sylwia Dekiert.
TVP SPORT posiada prawa do relacjonowania najważniejszych wydarzeń sportowych: EURO 2012, letnie i zimowe igrzyska olimpijskie, mistrzostwa świata w piłce nożnej, zawody mistrzowskie w lekkoatletyce, piłce ręcznej, koszykówce, kolarstwie i w wielu innych dyscyplinach olimpijskich. Kanał ten wiele miejsca poświęca również rozgrywkom ligowym. Dużym zainteresowaniem cieszą się zwłaszcza mecze Speedway Ekstraligi z udziałem najlepszych żużlowców świata.
Transmitowane są także mecze Tauron Basket Ligi, Polskiej Ligi Koszykówki Kobiet i Polskiej Ligi Hokejowej. TVP SPORT ma także bogate archiwum – na swojej antenie często pokazuje programy dotyczące wielkich chwil polskiego sportu, m.in. w cyklu "Złote Transmisje". Nie brakuje także doskonałych programów publicystycznych ("Wokół toru", "4-4-2", "Sportowa Debata", "TV MOTO SPORT", "Zwarcie" i "EUROmagazyn") i informacyjnych - z bijącym rekordy oglądalności „Sportem” po głównym wydaniu "Wiadomości" w TVP 1.
Redakcja TVP SPORT jest laureatem wielu prestiżowych nagród. Otrzymała dwie statuetki Demes – w kategorii "Sportowy projekt medialny", a dziennikarze TVP Sport byli nagradzani podczas Międzynarodowego Festiwalu Filmów i Programów Telewizyjnych w Mediolanie, Festiwalu Filmu i Sportu w Wałczu czy Międzynarodowego Festiwalu Filmów i Programów Sportowych w Gdyni.
Dużą popularnością cieszy się także serwis internetowy SPORT.TVP.PL, który został nagrodzony "Laurem Honorowym" podczas Festiwalu Filmów i Programów Telewizyjnych w Mediolanie za stronę VANCOUVER.TVP.PL. Serwis SPORT.TVP.PL zajął także drugie miejsce w rankingu internetowych serwisów sportowych miesięcznika "Press" za rok 2010. Eksperci wysoko ocenili go m.in. za aktualność, relacje na żywo, bogatą bibliotekę materiałów wideo, funkcjonalność, interaktywność i wysoki poziom dziennikarski.
Kanał TVP SPORT jest dostępny na trzech platformach cyfrowych (Cyfra +, Polsat Cyfrowy i platforma „n”) oraz u wszystkich większych operatorów kablowych (Aster, UPC, Vectra, IPTV i SAT Telekomunikacji Polskiej).
EURO 2012 i IGRZYSKA OLIMPIJSKIE LONDYN 2012
Wielkie imprezy sportowe to wielkie rekordy oglądalności w Telewizji Polskiej. Od lat wśród polskich hitów telewizyjnych wysokie miejsca zajmują transmisje sportowe. Podczas Igrzysk Olimpijskich Vancouver 2010 i Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej RPA 2010 TVP1 i TVP2 były pierwszymi stacjami wyboru. Łączne udziały TVP 1 i TVP 2 wyniosły wówczas 37,1 proc. (IO) oraz 35,3 proc (MŚ) i były wyższe od sumarycznych udziałów TVN i Polsatu o ponad 10 punktów procentowych – odpowiednio o 12 pp. (IO) i 10,9 pp. (MŚ). Najlepiej oglądaną pozycją 2010 roku we wszystkich kanałach telewizyjnych w Polsce był konkurs skoków z Vancouver, podczas którego Adam Małysz wywalczył srebrny medal olimpijski – w TVP1 obejrzało to wydarzenie 9,439 miliona widzów (udziały 57,9 proc.). Na trzecim miejscu uplasował się finał mistrzostw świata w piłce nożnej Holandia – Hiszpania: 8,556 miliona widzów przy bardzo wysokich udziałach 64,6 procenta. Impreza w RPA cieszyła się wielkim zainteresowaniem, mimo że nie występowała w niej reprezentacja Polski.
TVP jest jedyną telewizją, która będzie pokazywać spotkania przyszłorocznych mistrzostw Europy Euro 2012, rozgrywanych w Polsce i na Ukrainie. Wszystkie mecze będzie można obejrzeć na antenach otwartych (TVP 1, TVP 2), w kanale TVP SPORT, w najwyżej jakości obrazu i dźwięku – TVP HD oraz w serwisie SPORT.TVP.PL, a także za pomocą telewizji mobilnej.
Programy podczas Euro 2012 nadawane będą ze specjalnych studiów sportowych - dwa z nich z tej okazji zostaną zbudowane w Warszawie na dachach budynków Centrum Kopernika i siedziby firmy "Wedel" – z widokiem na Stadion Narodowy i panoramę Warszawy. Studia Telewizji Polskiej będą także zbudowane na czterech stadionach w Polsce i podczas finału w Kijowie, a także w czterech oficjalnych strefach kibica UEFA.
TVP jest jedyną telewizją, która będzie pokazywać spotkania Euro 2012, rozgrywanych w Polsce i na Ukrainie. Wszystkie mecze będzie można obejrzeć na antenach otwartych (TVP 1, TVP 2), w kanale TVP SPORT, w TVP HD oraz w serwisie SPORT.TVP.PL!
Na antenach TVP emitowane będą także specjalne programy poświęcone EURO 2012: EUROexpress, "Biało-czerwoni", "Droga do EURO 2012", "Cała Polska kibicuje", specjalna debata, skróty meczów i retransmisje. EURO 2012 będzie obecne na antenach TVP od wczesnych godzin porannych do późnej nocy: informacji o tej imprezie nie zabraknie w programach śniadaniowych, informacyjnych i publicystycznych.
Spotkania będą komentować między innymi: najbardziej znany komentator piłkarski w naszym kraju – Dariusz Szpakowski oraz Maciej Iwański. W studiach programy poprowadzą: Włodzimierz Szaranowicz, Maciej Kurzajewski, Jacek Kurowski i Przemysław Babiarz.
Podczas igrzysk olimpijskich Londyn 2012 Telewizja Polska planuje ponad 800 godzin relacji na żywo na antenach TVP 1, TVP 2, TVP SPORT, TVP HD i TVP INFO. Wszystkie przekazy olimpijskie będzie można także oglądać w serwisie internetowym SPORT.TVP.PL Rywalizacje Polaków i najpopularniejsze w naszym kraju dyscypliny sportowe oraz gry zespołowe z udziałem reprezentacji Polski kibice zobaczą na głównych antenach – TVP 1 i TVP 2. Tę największą imprezę sportową na świecie będzie obsługiwać specjalna 40-sobowa ekipa w Londynie i ponad 150-osobowa w Warszawie.
Czytaj także: Dariusz Szpakowski wśród wybitnych osobowości sportu
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1012 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.