Reprezentacja Polski zagra z Węgrami w eliminacjach mistrzostw świata bez kluczowych piłkarzy – Roberta Lewandowskiego i Kamila Glika. Wbrew pozorom będzie to ważne spotkanie. Zadecyduje bowiem o tym, czy biało-czerwoni będą rozstawieni w barażach.
Ze strefy UEFA na mistrzostwa świata pojedzie łącznie 13 drużyn. Znamy już siedem z nich. To: Serbia, Hiszpania, Francja, Belgia, Dania, Chorwacja i Niemcy. W najbliższych dniach do tego grona dołączą najpewniej Anglicy, Włosi lub Szwajcarzy oraz Holendrzy, Turcy lub Norwegowie.
Kolejne dwanaście zespołów, czyli wiceliderzy grup eliminacyjnych i dwie drużyny zakwalifikowane z Ligi Narodów, zmierzą się w barażach o ostatnie trzy przepustki. Po wygranej z Andorą wiemy już, że w tym gronie znajdzie się Polska.
Jak będą wyglądać baraże?
Losowanie par barażowych odbędzie się 26 listopada o godzinie 17:00 w Zurychu. Droga od poznania rywali do mundialu w Katarze będzie długa. Baraże, podobnie jak te prowadzące do Euro 2020, będą dwustopniowe. Zarówno w ich półfinale, jak i finale o awansie zadecyduje zaledwie jeden mecz.
Dlaczego warto być rozstawionym?
Przed losowaniem rozstawione zostanie sześć zespołów, które osiągnęły najlepszy rezultat w fazie zasadniczej eliminacji. Reprezentacje te znajdą się w uprzywilejowanej sytuacji – przede wszystkim dlatego, że półfinał barażu rozegrają na pewno na własnym stadionie. Gospodarza finału wyłoni z kolei losowanie.
Ponadto rozstawienie oznacza uniknięcie w pierwszej fazie najlepszych – Portugalii, Rosji i Szwajcarii lub Włochów.
Nie ulega więc wątpliwości, że warto walczyć o pełną pulę. Rozstawienie w dużym stopniu ułatwi drogę na mundial. Polska będzie miała pewność, że je uzyska tylko w przypadku wygranej z Węgrami. Co musi się wydarzyć, gdy nie wywalczy trzech punktów? Sytuację analizujemy poniżej.
Następne
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.