Dziesiątki godzin transmisji. Realizacja na najwyższym światowym poziomie. Niespodzianki dla kibiców. Puchar Świata w Wiśle zostanie perfekcyjnie "opakowany" przez Telewizję Polską. Transmisje już od czwartku, 2 grudnia, w TVP Sport, TVPSPORT.PL w aplikacji mobilnej TVP Sport, SMART TV oraz YouTube.
Godziny transmisji, setki skoków i niepodrabialna atmosfera. Kibice skoków narciarskich z utęsknieniem czekają na konkursy w Polsce. W najbliższy weekend Kamil Stoch i spółka powalczą o punkty na obiekcie w Wiśle-Malince. Nie zabraknie nowinek technologicznych przygotowanych przez Telewizję Polską.
Zawody będą obsługiwane przez 25 kamer, produkujących międzynarodowy sygnał. Pojawi się tez osiem kamer do sygnału krajowego. Kibice obejrzą ujęcia z drona wyścigowego, a także z sygnału PRE-FEED.
Fani skoków obejrzą wszystkie skoki w seriach próbnych i treningowych. Kwalifikacje będzie można zobaczyć także na YouTube.
Wszystkie transmisje dostępne będą w Telewizji Polskiej, w TVPSPORT.PL, w aplikacji mobilnej TVP Sport oraz SMART TV.
Jak od kuchni wyglądają przygotowania do weekendu i jakie są główne kłopoty? Odpowiedzi udziela wydawca weekendowych transmisji z Wisły.
Filip Kołodziejski, TVPSPORT.PL: – Kibiców czeka kolejne święto skoków narciarskich w Polsce?
Marcin Szuba, Kierownik Redakcji Transmisji, Oprawy i Promocji: – Oczywiście. To ogromne wydarzenie sportowe, jak i społeczne. Mimo trudnej sytuacji epidemicznej, na zawody wrócą kibice. To oni są jednym z głównych czynników wyróżniających Zawody Pucharu Świata w Polsce.
– Od kiedy trwają przygotowania do transmisji?
– Zaczynamy w dniu zakończenia ostatnich zawodów w Polsce. Od razu myślimy o tym, jak zrobić i udoskonalić kolejną transmisję. W momencie pojawienia się terminarza FIS-u przygotowania stają się bardziej intensywne. Im bliżej konkursów, tym więcej pracy. Najważniejsze kwestie muszą być w realizacji 2-3 miesiące przed weekendem z Pucharem Świata. Tak też było tym razem.
– Czym zaskoczy kibiców Telewizja Polska?
– Produkcja sygnału międzynarodowego w tym roku opierać się będzie na realizacji z 25 kamer. Pojawi się dron wyścigowy. Przy realizacji na żywo używamy go pierwsi na świecie przy tej dyscyplinie. W poprzednim sezonie był to element wyróżniający naszą produkcję. Jeśli pogoda pozwoli wykorzystamy go ponownie.
– Obraz z kamer dotrze wszędzie?
– Będziemy wszędzie tam, gdzie wolno i da się wejść. Skoczków obserwujemy od momentu, gdy pojawią się na obiekcie. Pokazujemy ich gdy trenują przy domkach, podczas jazdy wyciągiem oraz w momencie oczekiwania na próbę. Kilkanaście kamer śledzi skoczka w momencie skoku. Inne, w tym tzw. linecam, skupiają się na reakcjach widowni, trenerów oraz innych zawodników. Oprócz drona wyścigowego, który śledzi najazd zawodnika, dysponować będziemy też tradycyjnie większym, dającym szeroką perspektywę na cały obiekt. Nic nam nie umknie. "Podglądani" będą Borek Sedlak i jury. Osiem kamer obsłuży także sygnał krajowy, czyli ten, który oglądają wyłącznie widzowie TVP. Składają się na to: kamery w studio i kamery reporterskie. Dziennikarze będą przy domkach skoczków, pod progiem, w mixzonie. Rzucimy też oko na komentatorów.
– Będzie niespodzianka?
– W samej realizacji zawodów przynajmniej jedna. Powiem tylko, że... da bardzo szerokie spojrzenie na zawody i skocznię.
– FIS jest zadowolony z pracy, którą wykonujecie?
– Dostajemy takie sygnały. Spotykamy się z przedstawicielami FIS-u podczas odprawy telewizyjnej oraz przed sezonem i po jego zakończeniu. Dokładnie podsumowujemy, co się udało, a co można ulepszyć. Mamy bardzo dobre relacje, a nasza praca jest pozytywnie odbierana. W pandemicznym sezonie Telewizja Polska dała przykład, jak w trudnych warunkach utrzymać albo nawet poprawić standard obsługi Pucharu Świata i Letniego Grand Prix. Starty w lecie 2020 były poligonem doświadczalnym. Pojawił się m.in. PRE-FEED – to 10 minut sygnału międzynarodowego, realizowanego jeszcze przed głównym sygnałem. Wysyłane są tam m.in. dodatkowe obrazki obiektu, wybrane skoki z serii próbnej oraz rozmowy z zawodnikami i trenerami. Ma to pomóc w realizacji studia odbiorcom, których nie ma na miejscu. To my testowaliśmy takie rozwiązanie dla FIS latem 2020 i od tego czasu jest to stały element. Będzie kontynuowany przez inne kraje. Również dron wyścigowy ma być stosowany podczas mistrzostw świata w lotach narciarskich w Vikersund. Świat zaczyna się na nas wzorować. Zależy nam na tym.
– Kibiców Telewizji Polskiej nie ominie żadna oficjalna próba?
– Dokładnie. Widzowie telewizyjni i internauci będą mogli zobaczyć na ogólnodostępnych kanałach wszystko, co będzie się działo w Wiśle. Serie próbne, serie treningowe, kwalifikacje i konkursy. Wszystkie oficjalne próby zostaną przekazane.
– Ile czasu zajmuje przygotowanie transmisji?
– Kwalifikacje są w piątek, ale wozy transmisyjne i sprzęt przyjeżdżają na miejsce od wtorku. Zaczyna się instalacja. W czwartek zaczynamy próby. Jeśli kwalifikacje startują o godzinie 18:00, to praca pełną parą rusza najpóźniej około 12-13. Relacje z nieoficjalnych treningów odbywających się od środy będą w programach informacyjnych oraz internecie. Od czwartkowego wieczoru rozpoczynamy "Meldunki” z Wisły, w których relacjonować będziemy przygotowania do zawodów oraz kulisy ich przebiegu.
– Ile kosztuje realizacja weekendu z Pucharem Świata?
– To bardzo droga produkcja. Trudno rzucać liczbami. Mimo wszystko to jedno z najważniejszych wydarzeń sportowych w Polsce. Ponosimy koszty, by widzowie zobaczyli zawody "opakowane" w profesjonalny sposób. Na światowym poziomie.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1009 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.