To był jeden z najlepszych sezonów Formuły 1 w historii. O mistrzostwie świata zadecydował ostatni wyścig. Tytuł po pełnym kontrowersji wyścigu o Grand Prix Abu Zabi zdobył Max Verstappen z Red Bulla.
Po raz pierwszy od 47 lat dwóch pretendentów do tytułu miało tyle samo punktów przed ostatnim wyścigiem. To oznaczało, że ten, który zajmie wyższą pozycję w Grand Prix Abu Zabi, zdobędzie tytuł. Oczywiście, teoretycznie mogło się zdarzyć tak, że zarówno Verstappen, jak i Hamilton, nie wywalczą punktów. W takim przypadku mistrzem świata zostałby Holender, który wygrał więcej wyścigów od Brytyjczyka.
Grand Prix Abu Zabi: pasjonująca walka Maxa Verstappena i Lewisa Hamiltona od samego startu i kontrowersje
Na starcie wyścigu nie pojawił się Nikita Mazepin. Tuż przed nim otrzymał pozytywny wynik testu na koronawirusa. Kierowcy startowali w kolejności Max Verstappen, Lewis Hamilton, Lando Norris, Sergio Perez, Carlos Sainz i Valtteri Bottas, co było korzystniejszym ustawieniem dla Holendra i ekipy Red Bulla.
Verstappen jednak po raz kolejny słabo wystartował. Hamilton ominął go błyskawicznie, ale chwilę później Holender był z przodu i wyprzedzał rywala. Na zakręcie doszło jednak do incydentu, Brytyjczyk uderzył w wyprzedzającego go przeciwnika i zjechał poza tor. Nie został ukarany, co było bardzo kontrowersyjną decyzją. Sędziowie zinterpretowali, że wyprzedzenie Verstappena było jednoznaczne z intencją wypchnięcia Lewisa poza tor. Odebrał tym samym pozycję, a Brytyjczyk nie miał według nich innego wyjścia, jak ścięcie zakrętu.
Button: "Nie jestem w stanie zrozumieć przepisów w tym momencie. W Brazylii obaj wyjechali poza tor, tutaj Max zmieścił się w białych liniach". #F1pl#EchaPadoku
To nie był jednak koniec kłopotów Red Bulla. Holender zgłosił problemy z ogumieniem. Jako pierwszy zjechał do alei serwisowej, zmieniając opony na twardą mieszankę. Dwa okrążenia później Hamilton zrobił to samo.
Grand Prix Abu Zabi: Sergio Perez bohaterem Red Bulla
Po powrocie na tor Verstappen był trzeci, Hamilton drugi, a Perez pierwszy. Zadanie dla drugiego kierowcy Red Bulla? Zatrzymanie Brytyjczyka. Wykonał je perfekcyjnie! Verstappen tracił osiem sekund do współlidera klasyfikacji generalnej. Dzięki pracy Meksykanina i temu, jak ten wymijał Hamiltona, odrobił sześć.
Na tym etapie z wyścigu wycofali się George Russell i Kimi Raikkonen – z powodu awarii aut.
Grand Prix Abu Zabi: walka o zwycięstwo w sezonie
Po 32 okrążeniach cztery i pół sekundy przewagi nad Holendrem miał Hamilton. Po wypadku Antonio Giovinazziego pojawił się wirtualny samochód bezpieczeństwa. Verstappen to wykorzystał i zmienił opony. Tuż po nim zrobił to Perez. Red Bull zaczął przyspieszać. Na 18 okrążeń do mety Hamilton miał tylko 14 sekund przewagi i coraz słabsze opony.
Brytyjczyk miał jednak jeszcze jeden atut – jego doświadczenie. Doskonale manewrował, by nie tracić "życia" opon. O ile zaraz po zmianie ogumienia Holender odrabiał straty, o tyle w dalszych etapach wyścigu robił to za wolno. Przewaga Hamiltona na 10 okrążeń do końca wynosiła 13 sekund. Zdublował czterech kierowców i miał przed sobą czysty tor. Na osiem okrążeń do końca wyścigu siedmiokrotny mistrz świata miał 11 sekund przewagi.
Dwa później Nicholas Latifi rozbił się na torze! Błyskawicznie wykorzystał to Verstappen, zmieniając opony. To samo zrobił Perez. To była ogromna szansa dla Red Bulla, bo stawka jechała za autem bezpieczeństwa. Auta nie mogły się przez jakiś czas oddublować. Christian Horner z Red Bulla był wściekły. Wznowiono jednak wyścig. Jedno okrążenie miało zadecydować o wyniku!
Ostatecznie mistrzem świata został Verstappen! Wyprzedził Hamiltona na pięć zakrętów przed metą i ten manewr przejdzie do historii, podobnie jak cały wyścig i sezon.
Gala MB Boxing Night #24, Opoczno 24.05. [ZAPIS TRANSMISJI]
|Boks
Do góry
Szanujemy Twoją prywatność
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na
korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych,
dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz
na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską
S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”),
Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm)
oraz pozostałych
Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do
Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które
wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora
PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych
poszczególnych serwisów
zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii
takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii
umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług,
personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów
społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie
poszczególnych serwisów
na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i
identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach
Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP,
Zaufanych Partnerów z IAB
oraz pozostałych
Zaufanych Partnerów TVP
dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na
urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru
spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam,
tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych
treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania
badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i
ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i
usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania
i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia
dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania
automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Cele przetwarzania Twoich danych przez TVP S.A. w likwidacji są następujące:
Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
Tworzenie profili w celu personalizacji treści
Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
Pomiar efektywności reklam
Pomiar efektywności treści
Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych
źródeł
Rozwój i ulepszanie usług
Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich
W ramach funkcji TVP S.A. w likwidacji może podejmować następujące
działania:
Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
Łączenie różnych urządzeń
Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz
pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:
Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
Tworzenie profili w celu personalizacji treści
Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
Pomiar efektywności reklam
Pomiar efektywności treści
Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych
źródeł
Rozwój i ulepszanie usług
Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich
W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz
Pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:
Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
Łączenie różnych urządzeń
Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
Użycie dokładnych danych geolokalizacyjnych
Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach
Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia,
wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia
skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub
Zaufanych Partnerów z IAB*
oraz pozostałych
Zaufanych Partnerów TVP
mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w
oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP
przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu
wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia
usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia
bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania
pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu.
Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics,
Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i
marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych
oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się
w
Polityce Prywatności.