NFL. Los Angeles Rams i Cincinnati Bengals zagrają w 56. Super Bowl
Getty
Los Angeles Rams zagrają w Super Bowl na własnym stadionie (fot. Getty Images)
Bartosz Wieczorek
Poznaliśmy uczestników 56. Super Bowl. W wielkim finale NFL, na SoFi Stadium w Los Angeles, miejscowi Rams zagrają z Cincinnati Bengals. Transmisja z Super Bowl 2022 o północy, z 13 na 14 lutego,w TVP Sport, TVPSPORT.PL, aplikacji mobilnej oraz Smart TV.
Super Bowl: kto wystąpi w halftime show? NFL zapowiada koncert tytanów
W finale konferencji NFC (National Football Conference) futboliści Rams wygrali u siebie z San Francisco 49ers 20:17, zaś Bengals pokonali na wyjeździe ubiegłorocznych finalistów Super Bowl, Kansas City Chiefs 27:24 po dogrywce (American Football Conference).
Awans zespołu z Los Angeles nie jest zaskoczeniem. To drużyna, która w trakcie sezonu władowała ogromną ilość pieniędzy, a także poświęciła wybory w drafcie (nabór do NFL), żeby sprowadzić do siebie jak najbardziej jakościowych graczy. Matthew Stafford, Odell Beckham Jr., Von Miller – każdy ze sprowadzonych zawodników odcisnął swoje piętno na wynikach drużyny. Niesamowite liczby w zespole Baranów śrubuje Cooper Kupp, który jest pierwszym skrzydłowym w historii ligi, który w czasie sezonu zasadniczego i play-offów miał 2000 złapanych jardów.
Ważny wpływ na triumf Rams w konferencji NFC miała defensywa, która zanotowała 50 sacków (pojęcie określające powalenie rozgrywającego przeciwnika). Liderem formacji obronnej jest trzykrotny laureat nagrody dla najlepszego defensywnego gracza ligi, Aaron Donald. To po jego akcji, Rams przypieczętowali awans do Super Bowl.
O ile przed sezonem Los Angeles Rams byli jednym z faworytów do wygrania tytułu, tak nikt nie stawiał złamanego grosza na Cincinnati Bengals. Bukmacherzy z Las Vegas Superbook oceniali szanse zespołu ze stanu Ohio na 200-1, a tylko dwie drużyny w lidze składającej się z 32 zespołów miały mniejsze perspektywy na awans do Super Bowl. Nic dziwnego, wszak jeszcze dwa lata temu Bengals szorowali dół tabeli w NFL. Ich losy odmienił wybór w drafcie 2020 rozgrywającego Joe Burrowa. Choć w debiutanckim sezonie 25-latek zerwał więzadła, to w drugim nie tylko wrócił do pełni sił, ale i poprowadził drużynę do historycznego powrotu do Super Bowl po 33 latach przerwy. Spory wpływ na sukces Bengals ma także Ja'Marr Chase, kolega Burrowa z uczelni LSU, z którą razem zdobyli tytuł mistrza akademickiego (NCAA). Skrzydłowy ustanowił rekord największej liczby złapanych jardów spośród wszystkich debiutantów w historii ligi.
THE JOE BURROW TO JA'MARR CHASE CONNECTION. ELITE. #RuleTheJungle
Ciekawym aspektem 56. edycji Super Bowl będzie starcie dwóch młodych trenerów. 36-letni Sean McVay i dwa lata starszy Zac Taylor mieli okazję ze sobą współpracować w zespole z Los Angeles. Teraz szkoleniowiec Baranów zmierzy się w finale z zespołem swojego byłego współpracownika.
Bengals, podobnie jak Rams nie mieli łatwej ścieżki do awansu do Super Bowl. Musieli pokonać w play-offach aż trzech przeciwników. Podopieczni Zaca Taylora pokonali najpierw Las Vegas Raiders, następnie wygrali z rozstawionymi z numerem pierwszym po regularnym sezonie Tennessee Titans, a następnie wygrali z uczestnikiem poprzedniego Super Bowl, Kansas City Chiefs z rewelacyjnym Patrickiem Mahomesem w składzie. Drogę Rams też warto docenić – wyeliminowali z rozgrywek broniących tytułu, Tampa Bay Buccaneers z legendą ligi, Tomem Brady'm.
Rams w Super Bowl wystąpią po raz piąty. Mistrzostwo udało im się zdobyć jedynie w 2000 roku, wówczas rozgrywali swoje mecze w St. Louis. Bengals natomiast do finału dotarli trzeci raz – w 1982 i 1989 roku przegrali decydujące spotkania z San Francisco 49ers. 56. edycja Super Bowl odbędzie się 13 lutego w Inglewood w Kalifornii, gdzie swoje mecze w roli gospodarza rozgrywają Rams. Transmisja z wielkiego święta futbolu amerykańskiego w TVP Sport, TVPSPORT.PL, aplikacji mobilnej oraz Smart TV.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na
korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych,
dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz
na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską
S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”),
Zaufanych Partnerów z IAB* (971 firm)
oraz pozostałych
Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do
Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które
wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora
PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych
poszczególnych serwisów
zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii
takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii
umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług,
personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów
społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie
poszczególnych serwisów
na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i
identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach
Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP,
Zaufanych Partnerów z IAB
oraz pozostałych
Zaufanych Partnerów TVP
dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na
urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru
spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam,
tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych
treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania
badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i
ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i
usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania
i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia
dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania
automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Cele przetwarzania Twoich danych przez TVP S.A. w likwidacji są następujące:
Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
Tworzenie profili w celu personalizacji treści
Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
Pomiar efektywności reklam
Pomiar efektywności treści
Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych
źródeł
Rozwój i ulepszanie usług
Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich
W ramach funkcji TVP S.A. w likwidacji może podejmować następujące
działania:
Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
Łączenie różnych urządzeń
Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz
pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:
Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
Tworzenie profili w celu personalizacji treści
Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
Pomiar efektywności reklam
Pomiar efektywności treści
Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych
źródeł
Rozwój i ulepszanie usług
Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich
W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz
Pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:
Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
Łączenie różnych urządzeń
Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
Użycie dokładnych danych geolokalizacyjnych
Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach
Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia,
wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia
skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub
Zaufanych Partnerów z IAB*
oraz pozostałych
Zaufanych Partnerów TVP
mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w
oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP
przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu
wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia
usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia
bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania
pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu.
Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics,
Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i
marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych
oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się
w
Polityce Prywatności.