| Pekin 2022 / Skoki narciarskie
Mika Jukkara to nie jest odpowiednia osoba na odpowiednim miejscu. Wychodzi na to, że to osoba, która w ogóle się nie zna na swoich obowiązkach. Umie z kartki przeczytać przepisy, potem ma problem, by je zastosować. Nie jest konsekwentny. Wprowadza duże zamieszanie. Brak stanowczości. Brak jaj. Nie potrafi się postawić największym – przekazał Rafał Kot, były fizjoterapeuta kadry, w rozmowie z TVPSPORT.PL.
Filip Kołodziejski, TVPSPORT.PL: – Wkradają się nerwy przed pierwszym konkursem skoczków?
Rafał Kot, były fizjoterapeuta kadry: – Tylko spokój olimpijski może nas uratować.
– Zamieszanie ze sprzętem mogło wybić Polaków z rytmu?
– To wszystko element gry psychologicznej. Zawsze przed igrzyskami były przepychanki. Trzeba było czymś zaskoczyć rywali. Pamiętam szaleństwo z Vancouver, gdy Alexander Pointner zareagował na skrzywione bolce w wiązaniach Simona Ammanna. Kadry chcą wyciągnąć coś, co jest przygotowane już dawno przed najważniejszą imprezą. My te buty też chowaliśmy w szafie. Mimo wszystko, każdy z dobrych zawodników będzie powtarzał, że jak jest forma, to można skakać w każdym obuwiu. Jeśli ktoś nie jest w dobrej dyspozycji to nawet najlepsze nowinki nic nie dadzą.
– Można się było spodziewać szpilek ze strony niemieckiego trenera?
– W tym momencie strasznie demonizujemy Stefana Horngachera. Opinia publiczna nie może mu wybaczyć odejścia do kadry Niemców. Jeśli spojrzymy na sprawę na chłodno, to my jako pierwsi poruszyliśmy w mediach sprawę kombinezonu Markusa Eisenbichlera. Internet, prasa i telewizja huczały. Zaczęliśmy tę "wojenkę". Nie ma co w kółko powtarzać, że tylko Horngacher namieszał. Głos w tej sprawie zabierali również Norwegowie i Słoweńcy.
– Mamy wybielić Horngachera?
– Pod żadnym względem go nie bronię. Takie zagrywki są poniżej pasa. Śmieszne, że tuż przed igrzyskami dochodzi do takich sytuacji. To nie jest fair. To nie jest sportowa walka. Gdy sprzętem zajmował się Sepp Gratzer wszystko było poukładane, zapięte na ostatni guzik. Każde ekipa dostawała odpowiedź, co jest źle, co nie pasuje.
– Teraz jest inaczej?
– Mika Jukkara to nie jest odpowiednia osoba na odpowiednim miejscu. Wychodzi na to, że to osoba, która w ogóle się nie zna na swoich obowiązkach. Umie z kartki przeczytać przepisy, potem ma problem, by je zastosować. Nie jest konsekwentny. Wprowadza duże zamieszanie. Brak stanowczości. Brak jaj. Nie potrafi się postawić największym.
– Wina leży po stronie Sandro Pertille?
– Niefortunny wybór z jego strony. U Jukkary kilka razy był Adam Małysz, by porozmawiać. I co? Wychodziła niekompetencja Fina. Ogólnie to musieliśmy znaleźć temat zastępczy, bo już każdy ma dość zamieszania z koronawirusem. Wojna psychologiczna trwa.
– Odetchnął pan z ulgą, gdy na skocznię wrócił Kamil Stoch?
– Tak. Paradoksalnie złe rzeczy działają na plus w naszej kadrze. Mamy najstarszą kadrę w całym Pucharze Świata. To bardzo doświadczeni zawodnicy. Przerwa im pomogła. Odświeżyli organizmy. W Willingen nawiązali do najlepszych czasów. Można zatem postawić tezę, że Polacy byli przetrenowani. Tak twierdził między innymi profesor Jerzy Zołądź. Niestety, w drugi dzień zawodów już tak świetnie nie było. Problem jest głębszy. Nie można zgonić wszystkiego na warunki atmosferyczne. Ostatnie zmagania nie dały nam odpowiedzi, po co biało-czerwoni lecą do Chin.
– Czego spodziewać się po rywalizacji w Azji?
– Skocznia jest bardzo wietrzna. Wiatry mogą mieć wpływ na wyniki. Być może to nam pomoże. Druga kwestia to zamieszanie z wirusem. W każdym momencie liderzy mogą odpaść. W sprzyjających warunkach i przy absencji najlepszych Polacy mogą powalczyć o czołowe lokaty. Będzie bardzo, bardzo trudno o medal. Nic na to nie wskazuje.
– To ostatnie igrzyska, gdzie możemy być spokojni o skład Polaków?
– Od zawsze powtarzam, że na igrzyska, mistrzostwa świata i na Puchar Świata powinni jeździć najlepsi. Pesel nie powinien mieć znaczenia. Jak liderzy nie skończą kariery i nadal będą w bardzo dobrej formie, to niech skaczą nawet za 3-4 lata. Takim zawodnikom należy się pierwszeństwo. Młodzież musi mieć wzorce. Wymianę pokoleń należy przechodzić ewolucyjnie, nie rewolucyjnie.
1
942.7
2
934.4
3
922.9
4
922.1
5
882.8
6
880.1
7
806.5
8
791.5
9
279.5
10
261.0
11
115.0
1
306.7
2
302.0
3
263.1
4
250.6
5
229.3
6
223.8
7
214.7
8
209.9
9
169.5
10
107.0
11
4.3
296.1
292.8
281.3
277.2
275.7
273.2
272.7
271.4
270.9
10
268.7
11
268.4
12
268.1
13
264.1
263.9
15
260.6
259.7
17
257.2
18
255.5
255.5
20
255.1
21
254.3
254.2
253.9
252.0
25
251.4
251.2
245.5
28
243.5
240.9
30
239.3
79.3
2
76.7
76.2
75.7
75.3
74.7
73.4
72.9
72.8
10
72.0
11
71.9
12
71.1
13
70.9
14
70.3
70.2
68.9
17
67.8
66.5
19
65.8
65.7
65.5
65.4
64.0
24
63.7
63.4
63.3
61.8
61.7
60.4
30
59.9
136.4
131.6
128.3
127.6
127.3
123.3
123.0
122.5
121.3
10
121.1
120.5
12
120.0
119.5
14
117.7
15
117.0
116.0
115.9
115.8
114.9
19
114.9
112.6
112.5
23
111.7
24
109.9
107.8
107.1
27
106.3
105.1
104.8
30
102.9
65.1
64.3
62.2
61.4
60.8
60.5
7
59.1
58.8
58.7
58.6
11
57.7
57.2
55.9
14
55.3
53.7
15
53.7
53.3
18
53.1
52.6
20
50.9
21
50.2
22
49.7
23
49.2
24
48.0
25
47.7
26
47.5
47.4
47.4
46.6
45.9
1
1001.5
2
890.3
3
844.6
4
836.3
5
818.0
6
763.2
7
722.8
8
707.9
9
350.9
10
229.8
1
333.1
2
307.2
3
297.0
4
291.0
5
282.3
6
255.7
7
238.2
8
193.2
9
180.9
10
98.3
275.0
270.8
265.9
265.4
261.5
260.9
260.7
259.4
259.3
10
258.1
257.3
12
256.1
13
253.6
13
253.6
15
252.8
252.6
250.8
249.5
19
248.8
248.3
21
245.5
245.3
244.7
244.4
25
239.5
26
237.8
234.0
28
229.6
211.9
127.4
64.5
63.8
60.8
60.6
60.4
60.3
60.2
59.4
59.3
59.2
11
58.8
57.1
56.8
14
56.4
55.7
55.4
17
54.7
18
54.5
19
53.7
53.4
52.9
22
51.9
51.6
24
51.5
25
50.9
50.8
49.0
28
48.9
29
48.6
30
48.2
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (960 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.