| Piłka ręczna / ORLEN Superliga
Tylko jedna spośród 14 drużyn grających w Lidze Centralnej zapowiedziała udział w rozpoczynającym się w lutym procesie licencyjnym PGNiG Superligi. Mowa o liderze rozgrywek, ARGED KPR Ostrovii Ostrów Wielkopolski. – Jeśli uda się nam wygrać ligę, to śmiało mogę to powiedzieć: Ostrovia zagra w Superlidze – mówi TVPSPORT.PL prezes klubu Jakub Kaszuba.
– Oczywiście z szacunkiem podchodzimy do każdego naszego ligowego przeciwnika. Na półmetku sezonu mamy co prawda przewagę nad drugą w tabeli Białą Podlaską, ale do rozegrania jest jeszcze 12 kolejek, więc dużo może się zdarzyć. Mamy jednak swój plan i jego się trzymamy – dodaje Kaszuba.
Prezesem ostrowskiego klubu jest od nieco ponad roku. – Wcześniej byłem dyrektorem i kierownikiem drużyny w Kaliszu, praktycznie od momentu jej awansu do Superligi. Pod koniec 2020 roku dostałem propozycję z Ostrowa z konkretnym celem: zaatakowania Superligi – opowiada.
W tym kierunku Ostrovia podąża od startu trwających rozgrywek, choć na dobrą sprawę w elicie mogła grać już teraz. To właśnie w Ostrowie władze Superligi widziały zastępstwo dla upadającego na przełomie maja i czerwca MMTS Kwidzyn. Gdy MMTS udało się jednak uratować, Ostrovia stanęła do licytacji o "dziką kartę". Ta trafiła jednak do Stali Mielec. – Byliśmy wtedy "świeżym" klubem i nie chcieliśmy robić tego zbyt pochopnie. Zresztą po całym zamieszaniu z Kwidzynem zbudowaliśmy skład na Ligę Centralną. Nie chciałem, byśmy weszli do Superligi i skończyli na rocznej przygodzie. Wolałem, byśmy przez ten rok przygotowali się na ligę pod każdym względem – dodaje prezes Kaszuba.
Organizacyjnie klub jest już gotowy na elitę. – Uderzyliśmy mocno w marketing, stronę internetową i media społecznościowe – mówi Kaszuba. Ma piękną, nową halę – wybudowana w 2020 roku Arena Ostrów może pomieścić aż 5 200 widzów – którą podczas zeszłorocznej wizytacji zachwycały się władze Superligi. Ma też zapewnienia władz miasta o potrzebnym do uzyskania licencji wsparciu finansowym – a to kwota rzędu 2 mln złotych. Na elitę gotowi są też kibice, bo ostrowskie środowisko żywo interesuje się szczypiorniakiem. – Na ostatnim meczu z Białą Podlaską było 1800 osób. W tym sezonie nie zeszliśmy jeszcze poniżej 1200 – mówi Kaszuba.
Odpowiedni klimat do piłki ręcznej jest zresztą w Ostrowie od lat. Dość powiedzieć, że wychowankami Ostrovii są legendy polskiego szczypiorniaka: Marcin i Krzysztof Lijewscy czy Bartłomiej Jaszka. Również i obecny zespół oparty jest na miejscowych zawodnikach – tylko pięciu spośród 19 graczy zaczynało przygodę z piłką ręczną poza Ostrowem. – Ludzie czują u nas ten sport. Nasze grupy juniorskie co roku walczyły o czołowe miejsca w mistrzostwach Polski, w Superlidze gra kilku naszych wychowanków. Mamy tradycje i odpowiedni klimat. To dlatego podczas grudniowego spotkania z władzami ligi dało się odczuć, że czekają na nas w Superlidze – dodaje prezes.
Teraz o resztę – awans sportowy – zadbać muszą zawodnicy i sztab z trenerem Maciejem Nowakowskim na czele. Na razie wychodzi im to znakomicie – w 13 dotychczas rozegranych meczach zdobyli 38 na 39 możliwych punktów.
19 - 25
Zepter KPR Legionowo
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (964 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.