Były szef spółki British Airways oraz prezes Liverpoolu, Martin Broughton, poinformował, że jego międzynarodowe konsorcjum składające się z bogatych biznesmenów z całego świata, bierze udział w przetargu na zakup klubu piłkarskiego Chelsea. Brytyjski przedsiębiorca zaznaczył, że każdy z udziałowców jest zainteresowany pomocą The Blues w pozostaniu czołową marką na świecie.
Dotychczas w procesie przetargu złożono trzy oferty. Pierwsza należy do grupy, na czele której stoi brytyjski deweloper, Nick Candy. Druga pochodzi od właściciela amerykańskiego klubu baseballowego, prezesa Międzynarodowego Stowarzyszenia Federacji Lekkoatletycznych, Sebastiana Coe.
Chelsea została wystawiona na sprzedaż po rozpoczęciu rosyjskiej inwazji na Ukrainę i przed nałożeniem sankcji na dotychczasowego właściciela, Romana Abramowicza. Zgodnie z dyrektywą rządu brytyjskie władze posiadają kontrolę nad klubem. Broughton, reprezentujący grupę przedsiębiorców, którzy złożyli trzecią ofertę w przetargu, udzielił wywiadu dla angielskiego BBC. – Jesteśmy wysoko skapitalizowaną grupą indywidualistów z całego świata. Zainwestujemy nasze własne pieniądze zgodnie z terminami. Środki będą pochodziły z czterech kontynentów świata – powiedział.
– Wszyscy zaangażowani ludzie chcą, by Chelsea pozostała na szczycie, by drużyna nadal regularnie wygrywała – dodał. W rozmowie przyznał również, że jest kibicem klubu od 1955 roku. Zdaniem mediów oferta Nicka Candy'ego, który stoi na czele południowo-koreańskiego konsorcjum firm Hana Financial Group i C&P Sports Limited, opiewa na 2,6 miliarda funtów. Broughton odmówił odpowiedzi na pytanie, ile zaoferowała jego grupa, ale dodał, że oferta jest konkurencyjna.
Lada dzień kolejni przedsiębiorcy mają rzekomo potwierdzić przystąpienie do przetargu. W tej grupie znajduje się szwajcarski miliarder, Hansjoerg Wyss, który ma współpracować z współwłaścicielem Los Angeles Dodgers, Toddem Boehly, angielskim biznesmenem, Jonathanem Goldsteinem oraz Danielem Finkelsteinem.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (964 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.