W Bahrajnie rozpoczął się sezon 2022 Formuły 1. Charles Leclerc z Ferrari okazał się najlepszy na torze w Sakhir i został pierwszym liderem klasyfikacji generalnej F1. Bez punktów zmagania zakończył broniący tytułu Max Verstappen i jego kolega z Red Bulla. Kiedy i gdzie druga runda mistrzostw świata?
F1: co nowa era ma wspólnego z kangurami? Nietypowy problem bolidów
Formuła 1. Charles Leclerc liderem klasyfikacji po GP Bahrajnu
Jesteśmy już po inauguracji nowego sezonu. I patrząc na wyniki, rywalizacja o tytuł mistrza świata zapowiada się pasjonująco. Po trzech latach ze zwycięstwa cieszył się kierowca Ferrari. Charles Leclerc startował z pole position. I zawodnik z Monako dojechał do mety na pierwszym miejscu, odnosząc trzecie zwycięstwo w karierze.
Broniący tytułu Max Verstappen z Red Bulla toczył z nim pasjonującą walkę w środku wyścigu. Jednak w końcówce z powodu problemów z bolidem musiał się wycofać. Tym samym doszło do dubletu, bo drugi był Carlos Sainz. Dzięki temu Ferrari jest liderem klasyfikacji konstruktorów.
Z problemów Red Bulla (wyścigu nie ukończył także Sergio Perez) skorzystał Lewis Hamilton, który uplasował się na najniższym stopniu podium. Jego nowy kolega w Mercedesie George Russell był czwarty.
Bardzo dobrze spisali się kierowcy Alfy Romeo i Alpine-Renault. Niespodziewanie Kevin Magnussen z Haasa zajął piąte miejsce. Chińczyk Guanyu Zhou w swoim debiucie w Formule 1 zdobył punkt za dziesiątą lokatę.
Formuła 1. Kiedy i gdzie następny wyścig F1?
W sezonie 2022 zaplanowane były łącznie 23 rundy mistrzostw świata. Wciąż nie wiadomo, czy anulowane GP Rosji zostanie zastąpione w kalendarzu. Na razie kierowcy zostają na Bliskim Wchodzie. Drugi wyścig o Grand Prix Arabii Saudyjskiej odbędzie się już w niedzielę 27 marca. Początek o godzinie 19:00.
Po raz drugi będzie toczyć się będzie rywalizacja na Jeddah Corniche Circuit. W 2021 roku najlepszy był Hamilton, który wyprzedził Verstappena oraz Valtteriego Bottasa.
Klasyfikacja Formuły 1 po Grand Prix Bahrajnu
1. Charles Leclerc (Monako/Ferrari) 26
2. Carlos Sainz Jr. (Hiszpania/Ferrari) 18
3. Lewis Hamilton (W. Brytania/Mercedes) 15
4. George Russell (W. Brytania/Mercedes) 12
5. Kevin Magnussen (Dania/Haas) 10
6. Valtteri Bottas (Finlandia/Alfa Romeo) 8
7. Esteban Ocon (Francja/Alpine-Renault) 7
8. Yuki Tsunoda (Japonia/ AlphaTauri-RBPT) 4
9. Fernando Alonso (Hiszpania/Alpine-Renault) 2
10. Guanyu Zhou (Chiny/Alfa Romeo) 1
Klasyfikacja konstruktorów Formuły 1 po GP Bahrajnu
27 marca – GP Arabii Saudyjskiej (Dżudda)
10 kwietnia – GP Australii (Melbourne)
24 kwietnia – GP Emilii-Romanii (Imola, Włochy)
8 maja – GP Miami (Miami, USA)
22 maja – GP Hiszpanii (Barcelona)
29 maja – GP Monako (Monako)
12 czerwca – GP Azerbejdżanu (Baku)
19 czerwca – GP Kanady (Montreal)
3 lipca – GP Wielkiej Brytanii (Silverstone)
10 lipca – GP Austrii (Spielberg)
24 lipca – GP Francji (Le Castellet)
31 lipca – GP Węgier (Budapeszt)
28 sierpnia – GP Belgii (Spa-Francorchamps)
4 września – GP Holandii (Zandvoort)
11 września – GP Włoch (Monza)
25 września – niepotwierdzone; w zastępstwie GP Rosji
2 października – GP Singapuru (Singapur)
9 października – GP Japonii (Suzuka)
23 października – GP USA (Austin)
30 października – GP Meksyku (Meksyk)
13 listopada – GP Sao Paulo (Sao Paulo, Brazylia)
20 listopada – GP Abu Zabi (Abu Zabi, Zjednoczone Emiraty Arabskie)
"Lewy" walczył, ale to Mbappe górą. Zobacz klasyfikację strzelców La Liga
|Piłka nożna/Hiszpania
Do góry
Szanujemy Twoją prywatność
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na
korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych,
dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz
na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską
S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”),
Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm)
oraz pozostałych
Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do
Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które
wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora
PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych
poszczególnych serwisów
zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii
takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii
umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług,
personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów
społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie
poszczególnych serwisów
na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i
identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach
Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP,
Zaufanych Partnerów z IAB
oraz pozostałych
Zaufanych Partnerów TVP
dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na
urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru
spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam,
tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych
treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania
badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i
ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i
usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania
i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia
dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania
automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Cele przetwarzania Twoich danych przez TVP S.A. w likwidacji są następujące:
Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
Tworzenie profili w celu personalizacji treści
Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
Pomiar efektywności reklam
Pomiar efektywności treści
Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych
źródeł
Rozwój i ulepszanie usług
Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich
W ramach funkcji TVP S.A. w likwidacji może podejmować następujące
działania:
Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
Łączenie różnych urządzeń
Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz
pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:
Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
Tworzenie profili w celu personalizacji treści
Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
Pomiar efektywności reklam
Pomiar efektywności treści
Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych
źródeł
Rozwój i ulepszanie usług
Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich
W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz
Pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:
Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
Łączenie różnych urządzeń
Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
Użycie dokładnych danych geolokalizacyjnych
Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach
Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia,
wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia
skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub
Zaufanych Partnerów z IAB*
oraz pozostałych
Zaufanych Partnerów TVP
mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w
oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP
przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu
wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia
usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia
bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania
pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu.
Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics,
Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i
marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych
oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się
w
Polityce Prywatności.