We wtorkowy wieczór Polska zagra ze Szwecją w finale baraży o awans do mistrzostw świata. Na Stadionie Śląskim zasiądzie komplet widzów. Większość miejsc na trybunach zajmą kibice gospodarzy – gości będzie zaledwie garstka. Pozostali chętni nie mogli bowiem kupić biletów.
Według szwedzkiej prasy szansę zakupu biletów dostało zaledwie 250 fanów. Formalnie, zgodnie z zasadami UEFA, pula wejściówek dostępnych dla zespołu przyjezdnego powinna być dziesięć razy większa...
I taka też była. Problemem dla Szwedów okazał się jednak niezrozumiały system zakupu wejściówek. PZPN udostępnił bowiem całą pulę w przedsprzedaży – jeszcze przed półfinałowym meczem z Czechami.
Szwedzki związek mógł więc zadeklarować, że wykupi wszystkie bilety. Tak, jak zrobili to Czesi. Zamiast tego zdecydował się jednak na zakup zaledwie 250 wejściówek – tylko tylu kibiców zadeklarowało się, że kupi je w ciemno.
Gdy okazało się, że to Szwedzi awansowali do finału baraży, zainteresowanie biletami znacząco wzrosło. Tamtejsza federacja zgłosiła się więc do PZPN z pytaniem o możliwość dokupienia pozostałych wejściówek z przyznanej im puli. Na to było już jednak za późno...
PZPN odmówił udostępnienia reszty biletów, tłumacząc się tym, że nie prowadzi sprzedaży w ten sposób. Po złożeniu zamówienia na daną liczbę wejściówek przekazuje ją związkowi rywala, który sam zobowiązuje się do rozprowadzenia jej wśród własnych kibiców.
Gdyby więc Szwedzi wcześniej zdecydowali się na zakup, dostaliby 2500 biletów. Wysyłając zapotrzebowanie na 1/10 tej puli, zrezygnowali z jej pozostałej części. Polskie tłumaczenie nie przekonało jednak Szwedów, którzy oskarżyli PZPN o nieczyste zagrywki.
– Polacy wiedzą, że zawsze fantastycznie dopingujemy. Być może boją się tego, że to my bylibyśmy głośniejsi na trybunach. Dlatego zdecydowali się grać nie fair – powiedziała Susanne Waenberg Petersson, przewodnicząca grupy kibicowskiej "Camp Sweden", zrzeszającej fanów reprezentacji Szwecji.
– Bilety powinny być dostępne dla szwedzkich kibiców. W takich przypadkach udostępnia się zazwyczaj całą pulę drużynie, która awansowała dalej. Wystarczyłby jeden, dwa dni i wykupilibyśmy wszystkie wejściówki – dodała Petersson w rozmowie ze "Sportbladet".
Tak się jednak nie stało. PZPN odmówił sprzedaży biletów szwedzkim kibicom i udostępnił je fanom biało-czerwonych. – To bardzo smutne, że nie wszyscy szwedzcy kibice będą mogli obejrzeć tak ważny mecz – zakończyła przewodnicząca "Camp Sweden".
Przedstawiciele szwedzkiego związku (SvFF) winą za brak wejściówek na mecz obarczyli PZPN. "PZPN stoi na stanowisku, że nie sprzedaje biletów bezpośrednio kibicom drużyn przeciwnych i że muszą być one kolportowane tylko za pośrednictwem federacji rywala" – napisali w oficjalnym oświadczeniu do fanów.
Pomimo zajęcia takiego stanowiska działacze SvFF próbują jeszcze naprawić swój błąd i dokupić bilety dla pozostałych chętnych. Wydaje się to już jednak niemożliwe. Wejściówki ze szwedzkiej puli trafią już wkrótce do polskich kibiców.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (960 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.