Zakończył się sezon w skokach narciarskich, dobiegła też końca przygoda dotychczasowego trenera Michala Doleżala. Jak poinformował Polski Związek Narciarski, umowa z Czechem nie zostanie przedłużona i mimo apelów zawodników, dojdzie do zmiany szkoleniowca. – Dziękuję za nasze sukcesy i błędy, bo one pomogły nam poznać prawdziwych przyjaciół – napisał na Instagramie Kamil Stoch.
We wtorek 29 marca doszło do posiedzenia PZN, podczas którego zdecydowano o nieprzedłużaniu współpracy z Michalem Doleżalem. Przez trzy lata samodzielnego prowadzenia polskiej kadry Czech doprowadził naszych zawodników do medali na mistrzostwach świata, igrzyskach olimpijskich, czy mistrzostwach świata w lotach narciarskich. Ostatni sezon był nieudany, jednak mimo słabszej dyspozycji, to i tak z Pekinu Polska wróciła brązem z Dawida Kubackiego.
O to, by kontynuować pracę z "Dodo" mocno zabiegali skoczkowie, apelując nawet do związku, by ponowić rozmowy z 44-latkiem. Znamienne były słowa Kamila Stocha, w których ewidentnie stał po stronie trenera.
– Nie może być tak, że szukamy kozła ofiarnego, którego trzeba wyrzucić. Każdy musi zajrzeć w głąb siebie, zobaczyć, co mógł zrobić lepiej, i w którym momencie mógł to zrobić – stwierdził trzykrotny mistrz olimpijski po zawodach w Planicy.
Podczas ostatniego weekendu z Pucharem Świata jasne stało się, że Doleżal nie będzie dłużej trenerem skoczków. Ogromne pretensje padły pod zarzutem PZN za to, że ta decyzja nie została skonsultowana z zawodnikami. W Słowenii rozmowy zabrakło, natomiast kilka dni później w Polsce już do niej doszło.
– Poinformowałem Kamila o decyzjach, aby nie dowiadywał się o nich z mediów. Wcześniej rozważaliśmy powołanie osobnego sztabu szkoleniowego dla niego, Piotra Żyły i Dawida Kubackiego, ale ostatecznie zrezygnowaliśmy z tego pomysłu. A zawodnikom tym, po sześciu latach tyrania, zaleciliśmy teraz odpoczynek i regenerację – powiedział Polskiej Agencji Prasowej, prezes PZN, Apoloniusz Tajner.
Decyzja władz na pewno nie przypadła do gustu skoczkom, bo jednak ich apele nie zostały wysłuchane. Stoch do całej sytuacji już nie chciał się odnosić, natomiast za pośrednictwem mediów społecznościowych dodał wpis, przez który ewidentnie przewijają się silne emocje.
– Dziękuję najlepszej drużynie, choć nie wszyscy są na zdjęciu. Dziękuję tym, którzy rozumieli mnie kiedy byłem trudny we współpracy, dziękuję za nasze sukcesy i błędy, bo one pomogły nam poznać prawdziwych przyjaciół. Dziękuję moim Sponsorom, którzy od lat deklarują współpracę, nawet kiedy odepnę narty. Dziękuję naszym kibicom, za każde słowo, komentarz, wpis w księdze, list. Dziękuję rodzinie, bliskim i tej Jedynej – za radości, smutki, emocje, euforię, stres, za to jakim jestem człowiekiem. Sportowcami jesteśmy tylko chwilę… –
1
813.4
2
809.3
3
802.5
4
762.1
5
699.9
6
681.3
7
667.2
8
601.6
9
383.9
10
382.6
11
382.3
12
380.8
1
543.5
2
539.5
3
535.4
4
507.2
5
471.2
6
453.5
7
445.8
8
412.2
9
383.9
10
382.6
11
382.3
12
380.8
13
178.5
14
163.0
15
153.6
131.6
129.8
129.6
129.0
126.5
121.4
121.1
8
117.9
117.7
10
117.6
11
112.2
12
111.6
13
110.6
110.5
15
109.9
108.7
108.3
18
106.7
19
106.2
20
106.0
21
104.1
22
103.9
23
101.7
24
101.0
25
100.5
99.8
27
98.7
28
98.4
95.0
93.3
1
328.8
2
277.4
3
274.4
4
273.3
5
270.1
6
262.8
7
260.2
8
259.3
9
254.0
10
248.6
11
244.8
12
241.0
13
232.0
14
230.6
15
230.0
16
228.6
17
228.0
18
220.5
19
214.3
20
210.8
21
207.5
22
204.1
23
200.2
24
195.0
25
193.5
26
190.6
27
188.5
175.8
29
174.0
30
170.3
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (960 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.