Awans piłkarskiej reprezentacji Polski do mistrzostw świata w Katarze to ogromny zastrzyk finansowy dla PZPN – co najmniej 10,5 miliona dolarów. Za samo zakwalifikowanie się do turnieju FIFA wypłaci każdemu uczestnikowi 2,5 mln dol., a kolejne 8 – za udział w fazie grupowej.
Biało-czerwoni wywalczyli awans dzięki wtorkowemu zwycięstwu w finale baraży w Chorzowie nad Szwedami 2:0. W półfinale nie musieli rywalizować, otrzymali zwycięstwo walkowerem za mecz z wykluczoną z rywalizacji Rosją.
Radość działaczy PZPN z awansu była ogromna, ale trudno się dziwić. To nie tylko sukces sportowy, ale również finansowy.
Łączny fundusz nagród wypłacanych przez FIFA uczestnikom mundialu 2022 wynosi 450 milionów dolarów, z czego najlepszy zespół turnieju zarobi – razem z premią za awans do mistrzostw - 47,5 miliona.
Każda drużyna, która zakwalifikowała się do tegorocznych mistrzostw świata, otrzyma gwarantowaną sumę 2,5 miliona. Reprezentacje krajów, które odpadną już po fazie grupowej, zarobią dla swojej federacji kolejne 8 milionów, czyli łącznie 10,5 mln.
Awans do 1/8 finału to zwiększenie tej puli o kolejne cztery miliony dolarów, podobnie jak za awans do ćwierćfinału.
Jeszcze większe pieniądze czekają w następnych etapach. Drużyna, która przegra dwa mecze w strefie półfinałowej, czyli zajmie czwarte miejsce w MŚ, zarobi łącznie 22 miliony (nie licząc wspomnianej premii 2,5 za awans do turnieju).
Trzeci zespół mundialu w Katarze otrzyma w sumie 26 milionów, wicemistrz świata - 32 miliony, a triumfator - 45 milionów (plus wspomniane 2,5 mln).
Turniej odbędzie się w dniach 21 listopada - 18 grudnia, a losowanie grup zaplanowano już na 1 kwietnia w Dausze. Transmisje na antenach Telewizji Polskiej, na tvpsport.pl, w naszej aplikacji mobilnej i SMART TV.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (960 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.