| Piłka ręczna / ORLEN Superliga
Superliga sp. z o.o. poinformowała w środę o powiększeniu PGNiG Superligi kobiet do 10 drużyn. Zmiany czekają też rozgrywki piłkarzy ręcznych – w PGNiG Superlidze ma dojść do powrotu play-offów. Według informacji TVPSPORT.PL, stanie się tak w sezonie 2023/24.
O wszystkim poinformował prezes zarządzającej rozgrywkami mężczyzn i kobiet Superligi sp. z o.o. Piotr Należyty. – W lidze męskiej chcemy zdecydowanie powrócić do play-offów. Rozmawiamy w tym momencie z klubami na temat kształtu rozgrywek. Do zmian nie dojdzie jeszcze w następnym sezonie, ale zdecydowanie będziemy chcieli powrócić do fazy play-off – przekazał.
Obecnie rywalizacja w rozgrywkach PGNiG Superligi toczy się w formacie każdy z każdym. 14 uczestniczących w zmaganiach klubów rozgrywa w sumie po 26 spotkań – po dwa z każdym zespołem. Mistrzem Polski zostaje drużyna, która uzbiera najwięcej punktów. To system funkcjonujący tylko w kilku ligach Europy – tak grają choćby w niemieckiej Bundeslidze, francuskiej Lidl Starligue czy hiszpańskiej Lidze Sacyr ASOBAL. W Polsce powrócono do niego po długiej przerwie w 2020 roku.
Były już prezes Superligi sp. z o.o. Marek Janicki, dziś dyrektor Biura ZPRP, podkreślał wtedy w rozmowie z TVPSPORT.PL, że to system najbardziej sprawiedliwy, bo wymaga regularnej gry przez cały sezon. Oponenci odpowiadali, że nie jest jednak tak atrakcyjny jak bardziej nieprzewidywalne play-offy, gdzie wszystko może rozstrzygnąć się w dwóch meczach.
POLECAMY: Reorganizacja rozgrywek w Polsce. Powstanie nowa liga piłki ręcznej
Powrót do play-offów w PGNiG Superlidze jest już przesądzony i według informacji TVPSPORT.PL dojdzie do niego w sezonie 2023/24. To, jaki będzie ich dokładny format – dla przykładu czy mistrza Polski wyłoni dwumecz czy może rywalizacja toczyć się będzie do trzech zwycięstw – nie jest jeszcze postanowione.
Należyty przyznał też, że rozważany, choć na ten moment zdecydowanie mniej prawdopodobny, jest powrót play-offów również w rozgrywkach PGNiG Superligi kobiet. – W lidze żeńskiej dopiero będziemy również rozmawiali z klubami na temat preferowanego kształtu ligi. Dołączenie fazy play-off czy stworzenie formatu rozgrywek z fazą play-off są jednak jak najbardziej brane pod uwagę – dodał.
POLECAMY: Kamil Syprzak w życiowej formie. "Zrobiłem sportowy rachunek sumienia"
Następne
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (960 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.